מזונות מומלצים לחולי סוכרת

צריכת פחמימות מתונה ומחושבת יכולה להאט את קצב התפחות הסוכרת ולשפר את איזון הסוכרים בדם של חולה סוכרת. כמעט בלתי להימנע מחפמימות שהגוף צריך לצורך פעילות תקינה אך בהחלט אפשר לצרוך מוצרי מזון טריים ולאפשר לגוף לפרק פחמימות באיטיות ולהקל על מאזן הסוכר בגוף.

בעמוד זה מוצגת טבלת פחמימות ל 100 גרם מוצר מצאתם טעות דווחו לנו 

להמשך גלישה באתר הסוכרת של ישראל מיצוי זכויות ביטוח לאומי ומידע אובייקטיבי לחולה סוכרת לחצו כאן 

רמת סוכר ממוצעת בדם מחשבון והסברים




 

מהי סוכרת ולמה מומלץ להימנע ממזונות עתירי סוכר ופחמימות ?

סוכרת היא מחלה כרונית בה רמת הסוכר בדם גבוהה מהרצוי. הורמון האינסולין, שהוא אחראי על ספיגת הסוכר מהדם לתאי הגוף, מופרש בכמויות קטנות מהנדרש בעקבות תפקוד לא תקין של הלבלב מה שמכריח לחיות בדיאטה מונחית תזונת סוכרת בהמשך העמוד מזונות מומלצים לחולי סוכרת רשימת מזונות מומלצים לחולה סוכרת ושילוב דיאטה גוף נפש לאיזון הסוכר בדם והקטנת ערכי הסוכר ולחץ דם . רשימת מזונות מומלצים אתר הסוכרת 

טבלת פחמימות לפירות עבור יחידת פרי או 100 גרם פרי 

 

פרי  פחמימה ליחידה ל 100 גרם 
תפוח מיובש  21 66
תפוח מקולף 14 13
רסק תפוחים, ממותק 45 18
רסק תפוחים, לא ממותק 28 11
מישמש טרי  4 11
משמש מיובש 11 61
בננה 27 23
אוכמניות 7 10
אוכמניות, ממותק 25 22
מלון טרי  13 8
דובדבן טרי  11 16
תאנים 24 63
אשכוליות  13 11
ענבים 9 18
מלון דבש 15 9
קיוי  קיווי  11 14
מנגו 31 15
נקטרינה 14 10
פאפיה 33 11
אפרסק 9 9
אגס 26 16
אננס 7 15
צימוקים 11 79
פטל 4 13
תותים 6 7
קלמנטינה 11 13




אכילת מזונות בעלות מדד גליקמי נמוך משולבות בדיאטה לחולה סוכרת
מצב רוח טוב והעדר כעסים מתח וחרדות יתרמו לאיזון הסוכר בדם והקטנת לחץ הדם ויאפשרו לכם איכות חיים ! עכשיו למזון ! 

 

 צריכת מזונות בעלי מדד גליק נמוך 
לחמים מקמח מלא - לחמי שיפון  , WASA , לחם מקמח מלא לפי התפריט הדיאטטי שלך 
דגנים מלאים - סובין, שיבולת שועל 
פסטה - עדיפות לפסטה מקמח מלא אותה ניתן להשיג בחנויות טבע כגון ניצת הדובדן במרכולים השונים ופינות הירוקות בשופרסל . שימו לב למחירי מבצע מעת לעת ורכשו יותר מחבילה אחת ותהנו גם מחיסכון לכיס 
קטניות - אפונה יבשה, שעועית, עדשים




כמה הצעות להקטין את כמות הסוכר בגוף הקטנת מאזן הסוכר אגב דיאטה לסוכרת והקטנת כמות פחמימות טבלת ערכים 
  1. לבדוק כמה סוכר יש במאכלים מסוימים
  2. זהירות ! פירות יבשים מסוכרים בטבלה ניתן לראות את ההבדל בכמות הפחמימות בין פרי טרי למעובד
  3. מזון מתועש ? זה רק נראה בריא !
  4. במקום סוכר אפשר להשתמש באוכל מתוק אחר – סטיביה בקפה, פירות טריים
  5. פעילות גופנית הליכות קצרות ונעימות .
  6. לצחצח שיניים במקום לאכול משהו מתוק
  7. הכירו את פחמימות טבלת ערכים לפירות ולמדו לצרוך כמות פירות מאוזנת בעלי ערך גליקמי נמוך




 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?  

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי חברות ביטוח איתור כספים אבודים חינם לחולי סוכרת לחצו כאן  או השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות

תגובות ושאלות יתקבלו בברכה. פניות בנושא מימוש זכויות ניתן להשאיר בתיבת הקשר הזו בהעברת הפנייה לאתר הפונה מאשר קבלת דיוור חוזר מהאתר

טופס צור קשר
* indicates required field