תזונה לסוכרתיים אתר הסוכרת הישראלי

תזונה לסוכרתיים

מחלת הסוכרת מצריכה הרגלי תזונה קפדניים ובניית תפריט לחולה סוכרת לצד פעילות גופנית תורמים להורדת ערכי הסוכר בגוף והקטנת נזקי הסוכרת




תזונה לסוכרתיים

מחקרים רבים מראים שניתן לרפא את מחלת הסוכרת, לשמור על איזון האינסולין בדם ואפילו למנוע את המחלה על ידי תזונה מתאימה. הכללים העיקריים בתזונה לסוכרתיים מתבססים על צמצום כמות הסוכר, הפחמימות ובשר עתיר בשומן, והגדלת כמות הירקות וחלבונים דלי שומן. חשוב לציין שלכל אחד יש העדפות באוכל, וכדי לעשות לשינוי בהרגלי אכילה ולשמור על השינוי, חייבים להתאים את התפריט לחולה.

 

תה ירוק והמון ירקות אוכל מומלץ לסוכרתיים וכמה מילים על סופר פוד

בנו תפריט מאוזן לחולה סוכרת יחד עם הדיאטנית המומחית של מרפאת הסוכרת.

הטיפול בסוכרת מתחיל ובמודעות שלך , ביכולת לעבור למזון בריא ואורח חיים בריא בלי עצבים מיותרים

הפחת נתרן וחומרים משמרים מהאוכל שלך. נכון לפעמים זה כיף לשבת על חטיף מלוח. אתם צודקים. לא בתור שגרה ובכמות קטנה !

שותים קפה או תה - סוכר זה מיותר וכנל גם תחליפי סוכר

פעילות גופנית מבוקרת , הליכות בשעות הערב ושוב תחת ייעוץ אישי . זה כיף , זה בריא וזה עושה טוב ללב ולנשמה.

תה ירוק - יש לא מעט מחרקים על תה ירוק ויכולתו לסייע לירידה במשקל ותרומתו לאיזון סוכר. לא יזיק כוס אחת ביום - ללא סוכר כמובן

תה ירוק סוכרת תה מומלץ לסוכרתיים 

תה ירוק סוכרת תה מומלץ לסוכרתיים




נקודות חשובות לבניית תוכנית אכילה לסוכרתיים:

  • להקפיד על 4-6 ארוחות ביום. כדי לשמור על רמת סוכר קבועה כדאי לאכול יותר ארוחות קטנות מאשר 2-3 ארוחות גדולות. מומלץ לאכול כל 3-4 שעות.
  • הפחתת מזון מתועש – במזון מתועש, לרבות מזון מהיר, יש כמויות מאד גדולות של מלח, שומן וסוכר. במקרים מסויימים גם מזונות שנחשבים לבריאים כמו חטיפי אנרגיה, עתירים בסוכר ולא מומלצים בתפריט של סוכרתיים.
  • סיבים תזונתיים – בפחמימות מורכבות כמו לחם מחיטה מלאה, אורז חום ובטטה יש אחוז גבוה של סיבים תזונתיים, שמקורם בעולם הצומח. כאשר סיבים תזונתיים נכנסים למערכת העיכול הם סופגים כמויות גדולות של מים ויחד עם זאת מעכבים את העברת הסוכר והשומן למערכת הדם. לכן, מזונות עתירי סיבים תזונתיים עוזרים לשמור על רמות קבועות של סוכר ושומן בדם לאורך זמן ולהפרשה פחותה של אינסולין.
  • הגדלת כמות הירקות בתפריט – במאכלים לסוכרתיים אין מגבלה של כמת הירקות המותרת. בירקות טריים וגם מבושלים יש כמות גדולה של סיבים תזונתיים וכמות קטנה של סוכר.
  • הגבלת כמות הפירות – בפירות יש כמות גדולה של סיבים תזונתיים, אך יש כמות גדולה יחסית של סוכר ולכן מומלץ להגביל את כמות הפירות ל-2 ביום.
  • צריכת ויטמינים ומינרלים – ויטמינים ומינרלים מסויימים כמו אומגה 3, מגנזיום וקינמון, מסעיים להורדת רמת הסוכר והשומן בדם ובכך לעזור בירידה במשקל ותפקוד תקין של הלבלב בהפרשת כמויות נמוכות יותר של אינסולין.

מתכונים לסוכרתיים

יתבססו על ירקות, בשר דל שומן ויהיו תמיד ללא סוכר. ניתן תמיד להשתמש בתחליפי סוכר במידת הצורך. באופן כללי אוכל לסוכרתיים דומה מאד לאוכל לכל מי שרוצה להפחית במשקל ולבנות תוכנית אכילה בריאה.