מודעות לסוכרת בישראל – סוכרת והחורף הכן את הסוכר לחורף

סוכרתיים ותיקים כבר יודעים שבמהלך חודשי החורף אנשים מכל סוגי הסוכרת נוטים להיות רמות HbA1c גבוהות יותר מאשר במהלך החודשים החמים. עם הקור ולעיתים שלג , טוב בישראל זה קצת נדיר למי שאינו תושב רמת הגולן רמות הסוכר יכול לזחול כלפי מעלה לאור זאת, ערכנו כמה טיפים שיסייעו לשמור על רמות הסוכר בדם תחת שליטה במהלך חודשי החורף – אז אל שכחו מרק חם ! מה בכתבה?. מודעות לסוכרת בישראל 

 

 

סיבים תזונתיים ורמות הסוכר שלך מודעות לסוכרת

סיבים תזונתיים וסוכרת כיצד סיבים תזונתיים עוזרים לייצב רמת הסוכר בדם?
תפריט יומי המכיל מזונות עשירים בסיבים תזונתיים יספקו תחושת שובע לאורך זמן. האוכל נעכל באיטיות ורמת הסוכר בדם עולה בקצב מתון יותר המאפשר ללבלב לעבוד ללא מאמץ מיוחד. לכן מחקרים רבים מגדירים את הקשר החיובי בין סיבים תזונתיים וסוכרת

להמשך הכתבה לחצו כאן

תזונה נכונה לחולי סוכרת המדריך

כאשר מרכיבים תפריט לחולי סוכרת יש להקפיד על גיוון במרכיבים ותיבול מספיק. אין סיבה שהאוכל לא יהיה טעים גם אם יש מגבלות מסוימות בתפריט.

יש לשים לב במיוחד לכמות הפחמימות בתפריט ולסוגים של פחמימות. מבחינה תזונתית כדאי להעדיף פרי או שניים על לחם לבן או עוגה, משום שפירות מספקים לנו ויטמינים ומינרלים שלא קיימים בעוגה. אם בכל זאת מחליטים לכלול לחם לבן או עוגה בתפריט, לוקחים בחשבון השפעתם על רמת הסוכר בדם. אוכלים כמות קטנה, כאשר הארוחה תהיה מורכבת, ברובה, מחלבונים וירקות העשירים בסיבים תזונתיים, שעוזרים להחזיר את הסוכר בדם לרמה יציבה.
 

פחמימות וסוכר בדם זונות עתירי סוכר ופחמימות

סוכרת היא מחלה כרונית בה רמת הסוכר בדם גבוהה מהרצוי. הורמון האינסולין, שהוא אחראי על ספיגת הסוכר מהדם לתאי הגוף, מופרש בכמויות קטנות מהנדרש בעקבות תפקוד לא תקין של הלבלב מה שמכריח לחיות בדיאטה מונחית תזונת סוכרת בהמשך העמוד מזונות מומלצים לחולי סוכרת רשימת מזונות מומלצים לחולה סוכרת ושילוב דיאטה גוף נפש לאיזון הסוכר בדם והקטנת ערכי הסוכר ולחץ דם . רשימת מזונות מומלצים אתר הסוכרת

 

חום יולי אוגוסט סוכרת ואבטיח

אבטיח אבטיח אדום ומאד מתוק ! יש מי שייחס לאבטיח סגולות רפואיות אך בכל מה שקשור לסוכרת יש לקחת אותו בערבון מוגבל ולצרוך ממנו כמויות מבוקרות כחלק מדיאטה מאוזנת לחולי סוכרת הכוללת כמות מאוזנת של אבטיח . לכבוד הקיץ שהגיע אספנו לכבודכם את כל המידע החשוב על אבטיח , כמה קלוריות יש באבטיח ושלל עצות בנושא תזונה לחולי סוכרת אבטיח בואו לקרוא עליו במסגרת חודש מודעות לסוכרת




 תחליפי סוכר לחולי סוכרת כדאי או לא

השימוש בסוכר לבן בעולם המערבי גדל בשיעורים ענקיים בשני עשורים האחרונים, והפך להיות אחד ממרכיבי המזון הנפוצים ביותר. בשנים האחרונות אנחנו עדים למחקרים רבים שמדגישים את הסכנות לבריאות, כמו השמנת יתר וסוכרת, בעקבות צריכת כמויות גדולות של סוכר לבן. כדי להלחם בתופעות אילו, קיימים היום סוגים רבים של תחליפי סוכר מלאכותיים. תחליפי סוכר או ממתיקים מלאכותיים, הם מוצרים כימיים בלי ערך קלורי, שמתוקים הרבה יותר מסוכר.

קפה תה והסוכרת שלי מה אז קפה טוב לחולי סוכרת שעדיף…..בכל מקרה ללא סוכר

האם קפה מזיק לבריאות? למרות שבמאמרים רבים טוענים שקפה מזיק לבריאות, קיימים מחקרים שמוכיחים שכדאי לשתות קפה לשיפור הבריאות. אבל האם קפה משפיע על כולם באותה המידה? האם לקפה יש השפעה על רמת הסוכר בדם? לקפה השפעה שונה על אנשים שונים, וקיימים מצבים בהם קפה אכן משפיע על רמת הסוכר בדם.

מה זה היפוגליקמיה?

היפוגליקמיה הינה מצב בו רמת הסוכר בדם נמוכה מדי. היא מופיעה לרוב אצל חולי סוכרת בעקבות הזרקת כמות גדולה מדי של אינסולין לדם. תפקיד האינסולין הוא לעזור לסוכר (גלוקוז) להספג מהדם לתאי הגוף. כמות גדולה מדי של אינסולין גורמת לרמת סוכר נמוכה מדי בדם. מצב זה עלול להביא לתופעות פיזיות מסוכנות.

בעבר היו ערכים מוחלטים לקביעת היפוגליקמיה (מתחת ל-70 מ"ג/ד"צ) אבל כיום מבינים בקהילה הרפואית כי מצב של היפוגליקמיה שונה מאדם לאדם. כלומר, תסמינים של היפוגליקמיה יכולים להופיע אצל אדם אחד בערכים של 70 ואצל אדם אחר בערכים של 90-100.

יש לך סוכרת ? טיפים להתנהגות בקיץ

הקיץ כבר , החום בשיאו ובעולם מתפרסמים מחקרים בנושא התנהגות מומלצת לחולה סוכרת בימי הקיץ והחמסין . בארצות הברית המודעות לסוכרת היא גבוהה מאד. מוסדות המחקר הרפואיים מפרסמים המלצות להתנהגות חולה סוכרת.

כך למשל אנשים עם מחלות כרוניות כמו סוכרת. מי עוד?. אנשים נוטלים תרופות מסוימות, אשר משמשים לעיתים קרובות לטיפול בסיבוכים של סוכרת. מדוע דווקא הם?. כי הם מוגדרים בקבוצת סיכון מוגבר לחוות קשיים בחום, למרות שהם עשויים להיות מודעים זה ", אומרת קתרין קארבר, MS, ANP, CDE, מנהל שירותי חינוך במרפאת ג'וזלין. והנה ההמלצות של ושל עמיתיה לחולי סוכרת בקיץ. 

שמור על מאזן הנוזלים בגוף

חולי סוכרת מועדים לסכנת התייבשות או אובדן של נוזלי הגוף.

אם יש לך סוכרת, התייבשות גם יכול להתרחש כאשר גלוקוז בדם אינו בשליטה. כאשר רמת הגלוקוז בדם גבוהה, הדבר עלול להוביל לעלייה בהפרשת השתן בגוף. כדי למנוע התייבשות לשתות הרבה נוזלים ללא קפאין כגון מים, סודה או תה ללא סוכר קר ולימונדה. הגבל את צריכת אלכוהול.

פעילות גופנית במקום מבוקר

רק במקום ממוזג וקריר כגון חדר כושר ממוזג, או מוקדם בבוקר או מאוחר יותר בערב, כאשר הטמפרטורות עלולות להיות מתונות יותר. ובכלל אנו ממליצים להתעמל רק בסביבת אנשים רבים או עם חבר המודע לבעיית הסוכרת שלנו על מנת שיוכל לסייע לנו מייד במקרה של בעיה או היפוגליקמיה

מדידת רמות סוכר בדם

מומלץ לבדוק רמות סוכר  גלוקוז בדם לפחות ארבע פעמים ביום, ולעתים קרובות יותר אם אתה לא מרגיש טוב. זכור כי החום יכול לגרום רמות הגלוקוז בדם להשתנות. לכן ביציאה מחוץ לבית מומלץ לקחת הרבה מים וחטיפים. בקית יש לאחסן את מד הסוכר שלך והאינסולין במקום קריר ויבש. אין לאחסן אינסולין בטמפרטורות קיצוניות. לעולם אין לאחסן אינסולין במקפיא, באור שמש ישיר, במכונית או בתא הכפפות של המכונית.

 טיפים נוספים למשאבי אינסולין לקיץ מודעות לסוכרת

עבור משתמשים משאבת אינסולין, זיעה מוגזמת יכולה להיות בעיה במזג אוויר חם או במהלך פעילות מאומצת. זה יכול לשחרר את דבק מאבטח את סט עירוי, את החלק של המכשיר שמתחבר לגוף שלך.

המשאבה הדיור מספק כמה בידוד מהחום. אם אתה מודאג לגבי החום מה עושים?. אתה יכול להשתמש כיס מגן עם חבילת ג'ל קטנה, קר להציב בתוך השקיק כדרך להגן על האינסולין שלך מפני ההשפעות של חום.

אם אתם מבלים כמות ארוכה של זמן בשמש, לכסות את המשאבה עם מגבת כדי להגן עליה מפני אור שמש ישיר.

ניתוק המשאבה עד שעה הוא אופציה אחרת. האם ניתן לנתק לזמן רב יותר?. יהיה עליך להתאים את קצב עירוי האינסולין שלך בהתאם .

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי. 

[si-contact-form form='1']