קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות

קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות

בכתבות קודמות עמדנו על ההבדלים בין פרי לירק וכתבנו על ירקות קפואים מול ירקות טריים. כעת נבדוק על ירק נוסף המומלץ לשילוב בתפריט מאוזן . קישואים לחולי סוכרת בתאבון .

קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות אתר הסוכרת הישראלי

קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות אתר הסוכרת הישראלי

ערכים תזונתיים של קישוא יתרונות בריאותיים

קישואים מבושלים או מאודים וגם כאלו שאני מכין בתנור תמיד נחשבו בעיני למעדן , הרבה לפני שחליתי בסוכרת. עכשיו אני מגלה יתרונות תזונתיים של הירק ממשפחת הדלועים. חוץ מהעובדהקישוא מספק ויטמינים ומינרלים רבים המסייעים בחילוף חומרים וכמו שאמא נהגה להגיד – קישואים תורמים לבריאות עור הפנים. 

יתרונות בריאותיים של קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות

  • בקישוא הוא ירק קלוריות 35 קלוריות לכוס 3.5 גרם פחמימות לכוס
  • יש לו אינדקס גליקמי נמוך מאוד של 16
  • לקישוא יש נוגדי חמצון ומקור טוב לקרוטנואידים

הרכב תזונתי ל 100 גרם קישואים מבושלים 

שומן 0.03 גרם , שומן 0.3 גרם מתוכו 0.1 שומן רווי אין לו חומצת שומן טראנס או כולסטרול כמות קטנה של 8 מג נתרן , אשלגן 261 מ"ג ורק 3.1 גרם פחמימות ו 1 גרם סיבים תזונתיים ורק 2.5 גרם סוכר. 

שיפודי קישואים בתנור עם ירקות נוספים 

אחד המאכלים האהובים עלי התור ארוחת ביניים או לשלב בארוחת צהריים לחולה סוכרת הם שיפודי קישואים יחד עם גזר שעבר בישול קל גמבה אדומה או ירוקה ופטריות טריות . זו ארוחת ביניים מעולה וגם חלק מכל ארוחת צהריים בריאה שאפשר להכין בקלות גם בטוסטר אובן. 

שיפודי ירקות מתכון פשוט וקל

שיפודי ירקות מתכון פשוט וקל

 

קישוא ממולא בירקות ובשר הודו ( אפשר גם עם בקר ) 

פעם מאד אהבתי ממולאים בתוך תפוחי אדמה. היום כאשר אני מקפיד על ערך גליקמי החלפתי את תפוח האדמה עתיר הקלוריות בקישוא גם מכיוון שקל להכין אותו במסגרת מתכונים לקישוא ממולא וניתן לשלב בו ירקות נוספים. נמליץ לך על סרטון מתכון לקישואים ממולאים.

קישואים לחולי סוכרת תפריטים המלצות אתר הסוכרת הישראלי מזונות לחולי סוכרת המזונות הירקות והארוחות המומלצות לחולה סוכרת לשמור על איזון ערכי הסוכר ולחץ דם מימוש זכויות ביטוח לאומי החזרי מס הכנסה איתור כספים לחולה סוכרת מענקים והנחות בארנונה לחולה סוכרת