איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית ומהר

איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית ומהר

בשנים האחרונות ישנה חשיבות ומודעות להקטנת כולסטרול . .אם נלמד איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית נצא מתוך קבוצת הסיכון של אנשים עם כולסטרול גבוה בעלי סיכוי של פי שניים בסיכון למחלות לב.

איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית ומהר

איך להוריד כולסטרול בצורה טבעית ומהר

על פי נתוני משרד הבריאות בישראל כ 25% מהישראלים מאובחנים  אובחנו על ידי רופא כבעלי רמות גבוהות של כולסטרול או טריגליצרידים בדם ועל מנת להפחית את הסיכוי למחלות לב יש להוריד את הכולסטרול הרע.

העובדה היא שלמעלה מ- 25% מכלל הישראלים יש רמות כולסטרול גבוהות מהרגיל. ולכן חשוב מאד שכל אחד ולא רק חולי סוכרת ינקוט בצעדים לצאת מקבוצת הסיכון ויוריד את הכולסטרול הרע בדם.

ערכים כולסטרול רע LDL מול כולסטרול טוב HDL

כולסטרול רע הערכים  LDL  הם בין 60-160 מיליגרם לדציליטר לגברים ונשים
כולסטרול הטוב הערכים  HDL לגברים  29-62 מיליגרם לדציליטר
הערכים התקינים כולסטרול הטוב – HDL לנשים 34-82 מיליגרם לדציליטר

תזונה להורדת רמת כולסטרול לא לסוכרתיים בלבד 

לקבוצה זו שייכים מזונות עם שומן רווי ומוצרי מזון מעובדים הכוללים גם מוצרי חלב ובשר. יש לשים לב גם למדבקות אדומות על מוצרי המזון המציינות שומן רווי. המוצרים בקבוצה זו :

אם את יכולים להימנע מאכילה קבועה של נקניקים ( לרוב עתירי נתרן ) , קבב מעובד ובשר מעובד שלרוב מוצאים במקררים ברשתות לצד בשר מעובד הריי שחלק גדול מקבוצת המוצרים מעלי כולסטרול כבר נמנע מכם וממילא הרחיק מכם את הסיכוי לחלות בסוכרת . 

מזונות מומלצים להורדת כולסטרול

הורדת המשקל באופן מבוקר תחת בקרת רופא משפחה של קופת חולים. יש לאמץ תפריט בריא לצד עילות גופנית, שמירה על משקל תקין לחץ דם תקין והימנעות מעישון . בגדול צריך להימנע מקבוצת מזונות עתירי שומנים וכולסטרול כמו איברים פנימיים , כבדים וגבינות שמנות לפי הסימון התזונתי

לסיכום ! שמירה על כולסטרול תקין תורמת רבות לבריאות מערכת כלי הדם והלב בפרט . להוריד את הגורמים של Risk factors for cardiovascular disease ואמץ אורח חיים בריא ! 

הכתבה איננה המלצה רפואית על פי כל דין הנדרש במדינת ישראל. אתר הסוכרת של ישראל מימוש זכויות ביטוח לאומי איור כספים לפי תעודת זהות מידע חשוב לחולי סוכרת מזונות מומלצים ותפריטים לחולי סוכרת בישראל.