סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

 טרום סוכרת סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

טרום סוכרת הינו מצב לא פחות מסוכן ממחלת הסוכרת עצמו. במצב של טרום סוכרת, תוצאות בדיקות הדם השגרתיות יהיו תקינות, אבל בפועל רמת הסוכר בדם תהיה גבוהה מן הרצוי. לפנינו כתבה טרום סוכרת סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

קיום רמת סוכר גבוהה בדם לאורך זמן עלול לגרום לנזק בלתי הפיך באיברי הגוף כי עיכוב באספקת סוכר לתאי הגוף מונע פעילותם התקינה של האיברים. הנזקים האלה יכולים להופיע כראיה ירודה כתוצאה מפגיעה במערכת כלי הדם, או אפילו התקפי לב ושבץ. חוסר רגישות בגפיים יכולה להופיע כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים. גם הכליות עלולות להפגע במצב של טרום סוכרת לא מטופל.

טרום סוכרת סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

טרום סוכרת סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

אבחון סוכרת מצב טרום סכרתי לפי בדיקת דם A1C

טרום סוכרת הוא מצב בו רמת הסוכר בדם גבוהה מהרצוי, אבל בדיקות דם שגרתיות לא מראות מצב של סוכרת.

כדי לגלות טרום סוכרת יש לבצע בדיקת המוגלובין A1C. מדד חשוב באבחון סימנים לסכרת תסמינים לסכרת

בדיקת המוגלובין A1C – בדיקה המגדירה את יחס הסוכרת בגוף. בדיקת דם פשוטה שניתן לבצע בקופת חולים על ידי הפניה מהרופא. נהוג להגדיר מצב טרום סוכרת כאשר ערך המוגלובין A1c מעל 5.7% נחשב למצב טרום סוכרת.

מהם הגורמים לטרום סוכרת?

הגורמים לטרום סוכרת הם אותם גורמים כמו למחלת הסוכרת סוג 2:

  • עודף משקל מומלץ לבדוק BMI
  • תזונה לא בריאה נטולת ירקות פירות ודגנים מלאים
  • גורמים תורשתיים מחלת סוכרת עוברת בתורשה במשפחה ולפעמים מדלגת דור

ניתן להבחין ברמזים שיכולים להעיד על קיום טרום סוכרת. במקרים כאלה אפשר לפעול לעכב את התפתחות המחלה לרמה של סוכרת סוג 2, או למנוע הופעתה בכלל.

עודף משקל ותזונה לא בריאה הם רמזים בולטים לטרום סוכרת. מוצא המשפחה גם יכול לרמוז על סיכון לקיום טרום סוכרת כמו גם אם יש בן משפחה שחולה בסוכרת או הופעת סוכרת הריונית אצל נשים.

איך מטפלים בטרום סוכרת?

השלב הראשון בטיפול בטרום סוכרת הוא זיהוי המחלה על ידי בדיקת דם "העמסת סוכר". עם גילוי טרום סוכרת, רופאים ממליצים לשנות אורח חיים על ידי הגברת פעילות גופנית והימנעות מאכילת אוכל עתיר פחמימות פשוטות וסוכרים. אכילת ירקות, פירות ואוכל עתיר סיבים תזונתיים, תגדיל את הסיכוי לשלוט ברמת הסוכר בדם, ולעכב או אף למנוע התפתחות מחלת הסוכרת.

האם תמיד נאלץ לקחת תרופות לסוכרת?

במקרים רבים רופאים רושמים לחולים מרשמים לתרופות לייצב את רמת הסוכר בדם. מחקרים רבים טוענים שיחד עם ההבנה שיש מקום במתן תרופות לחולים מסוימים, בהרבה מקרים ניתן לייצב את רמת הסוכר בדם ללא תרופות ע"י שינוי באורח חיים.

כל המחקרים בנושא סוכרת מלמדים כי יש לנו אפשרות לשפר את הבריאות שלנו על ידי נקיטת צעדים פעילים בהקטנה הגורמים למחלת הסוכרת.

gloo האתר הישראלי למידענות בנושא סוכרת ומימוש זכויות חולי סוכרת

[siteorigin_widget class="SiteOrigin_Widget_Headline_Widget"][/siteorigin_widget]