סוכרת מסוג 1

סוכרת מסוג 1 מה זה אומר הסברים

מהי סוכרת מסוג 1 , סוכרת type1 , סוכרת הנגרמת מהרס תאי הלבלב ומצריכה טיפול יום יומי ומעקב תזונתי לצד הצורך לממש זכויות ביטוח לאומי לחולי סוכרת על מנת לאפשר המשך אורך חיים רגיל ככל שניתן

 סוכרת מסוג 1 Type 1 Diabetes

סכרת מסוג אחד, או סוכרת נעורים, הינה מחלה כרונית בה הלבלב מיצר כמויות קטנות מדי של אינסולין או לא מייצר אינסולין בכלל. בהעדר כמות מספקת של אינסולין, סוכר (גלוקוז) אינו עובר מהדם לאיברי הגוף, איברים אלה לא מקבלים אספקת אנרגיה, ופעילותם נפגעת. איברים אלה יכולים להיות הלב, העיניים, הכבד מערכת כלי הדם ועוד. על ידי מעקב צמוד וטיפול נכון ברמת האינסולין בדם, חולי Type 1 יכולים לקיים אורח חיים איכותי ובריא יותר לאורך שנים.




מה גורם לסוכרת Type1?

הגורמים העיקריים לסוכרת מסוג 1 הם חולשה גנטית יחד עם חשפיה לוירוס או מחלה. אם בן משפחה חולה בסוכרת סוג 1, גדלים הסיכויים לחלות בה. כתוצאה מוירוס או מחלה, תאי הבטה בלבלב, שאחראים ליצירת הורמון האינסולין, נהרסים. האינסולין הוא הורמון שעוזר לספיגת סוכרים מהדם לאיברים שונים בגוף, וכך מספק להם אנרגיה לפעילות תקינה. סוכרת מסוג 1 מתפרצת בדרך כלל עד גיל 20.

עוד באתר פשטידת ברוקולי וגבינות טבעוניות מתכון

אילו תסמינים מעלים חשד לסוכרת נעורים?

סימנים אלה יכולים להיום מתונים מאד ולהתחזק עם הזמן:

  • צמא כבד
  • הגברת רעב גם לאחר ארוחות
  • בחילות והקאות
  • השתנת יתר
  • יובש בפה
  • ירידה במשקל יחד עם אכילת יתר
  • עייפות קשה וחוסר מנוחה
  • זיהומים חוזרים בדרכי השתן וגירודים בעור

הסבר אודות רמות סוכר גבוהות בבדיקות דם

מצב מסכן חיים שעלול להיווצר בעקבות התפרצות מהירה של מחלת הסוכרת, הוא קטואצידוזיס סוכרתי  (Diabetic Ketoacidosis ). מצב זה נוצר כאשר גלוקוז לא מגיע לתאי הגוף וכדי למצוא מקורות אנרגיה חילופיים, הם מנצלים את מאגרי השומן. כאשר רמת השומן בדם עולה, נוצרים קטונים שגורמים לעליה ברמת החומציות בדם. זה מצב חירום שמחייב טיפול דחוף.

האם יש תרופה לסוכרת?. 

כיום אין דרך לרפא מחלת הסוכרת, אבל עם טיפול תרופתי מאזן ודיאטה מתאימה ובריאה, אפשר לקיים אורח חיים בריא ופעיל במשך שנים רבות. חולי סוכרת מסוג זכאים לפיצוי מביטוח לאומי  , החזרי מס הכנסה לחולי סוכרת ופיצוי מחברות הביטוח. השאירו פרטים באתר ליועץ ושיחה ראשונית ללא התחייבות מיועץ לזכויות חולה הסוכרת.

תגובות ושאלות יתקבלו בברכה.

* indicates required field




CAPTCHA


Refresh