תזונה לחולי סוכרת

תזונה לחולי סוכרת מה אוכלים?

אחת הדרכים להוריד את רמות הסוכר בגוף לאורך זמן היא באמצעות הקפדה על דיאטה מותאמת. האם זה אומר שלא נוכל לאכול ממתקים או מאכלים דומים. ממש לא. עם סכרת אפשר לחיות בשלום ובכיף קולנירי. כתבה מיוחדת באתר הסכרת של ישראל – תזונה לחולי סוכרת מה אוכלים?

המדריך תזונה נכונה לחולי סוכרת תפריטים 

אורח החיים הנפוץ היום של צריכת מזונות עשירות בסוכר, שומן ומלח ופעילות גופנית מעטה, גורם להתפרצות של מחלת הסוכרת במימדים הולכים וגדלים. מחלת הסוכרת מאופיינת על ידי רמה גבוהה של סוכר בדם כתוצאה מתפקוד לקוי של הלבלב שאינו מסוגל להפריש כמויות מתאימות של ההורמון אינסולין. האינסולין עוזר לסוכר לעבור ממערכת הדם לתאי הגוף ולספק לאיברים אנרגיה לתפקוד תקין. כדי למנוע את התפרצות מחלת הסוכרת או כדי לאזן את רמת הסוכר בדם כאשר המחלה כבר קיימת, יש חשיבות גדולה לדיאטה בריאה ומאוזנת ולהגדלת כמות הפעילות הגופנית.

תזונה לחולי סוכרת מה אוכלים תפריט מומלץ מחשבון A1C מזונות להורדת סוכר באופן טבעי

תזונה לחולי סוכרת מה אוכלים תפריט מומלץ מחשבון A1C מזונות להורדת סוכר באופן טבעי

רשימת מזונות מומלצים לחולי סוכרת

המזונות המומלצים לחולי סוכרת הם מזונות שדלים בסוכר, מלח ושומן ומזונות שעשירים בסיבים תזונתיים. סיבים תזונתיים מקורם בצמחים. הם מעיטים את קצב ספיגת הסוכר ומורידים את רמת הסוכר בדם. סיבים תזונתיים מצויים בשפע בירקות מכל הסוגים ובעיקר בירקות בעלי עלים ירוקים. גם פירות עשירות בסיבים תזונתיים אבל בגלל שהם מכילים כמויות גדולות של סוכר, מומלץ לצורך עד 3 מנות פרי ביום. קטניות הם עתירי סיבים תזונתיים ועוזרים להורדת רמת הסוכר בדם ולשמירה על תחושת שובע לאורך זמן.

דגים, עוף והודו עדיפים על בקר עתיר שומן, ופחמימות מורכבות כמו גדנים מלאים, לחם מחיטה מלאה, אורז חום, שיבולת שועל ובטטה, עדיפים על לחם לבן, אורז לבן ותפוחי אדמה.

לחולי סוכרת כדאי להמעיט או להימנע ממזונות אלו

כדאי להימנע מכל מזון שהוא עתיר בסוכר כמו ממתקים או משקאות ממותקים. במקום לחם לבן ואורז לבן יש לאכול לחם מקמח מלא או אורז מלא. בקר אדום ואיברים פנימיים הם מזונות עתירות שומן וכדאי מאד להמעיט ואף להימנע מאכילתם.

תפוחי אדמה וחולי סוכרת

בשנים האחרונות עולה השאלה האם תפוחי אדמה בריאים לאכול או האם עדיף לאכול בטטה במקום.

השאלה עולה במיוחד לגבי חולי סוכרת?. כי הסוכר בתפוחי אדמה נספג מהר יותר בדם (ערך גליקמי גבוה). איך זה קורה?. כאשר הסוכר בבטטות נספג במהירות איטית יותר (ערך גליקמי נמוך).

מחקרים אחרונים מראים כי לבטטה יש יתרונות תזונתיים על תפוח האדמה.

האם זה מספיק?. אבל אין צורך להימנע מאכילתו אלא לאכול אותו בכמות מבוקרת כמו כל המזונות מקבצת הפחמימות.

לעיתים קרובות קשה לבצע שינויים באורח החיים ולהתמיד בהם.

איך בונים תפריט אישי לסוכרתי?.

הדרך הטובה ביותר להצליח היא על ידי שינויים הדרגתיים וקטנים. להתחיל בפעילות גופנית פעם בשבוע. אחרי זמן מסויים להוסיף יום נוסף ואז עוד יום. בשינויים בתזונה המצב דומה.

מתחילים בשינוי אחד – אוכלים רק לחם מקמח מלא. אחרי כמה זמן מגדילים את צריכת הירקות היומית, ואחרי כמה זמן מגבילים את כמות הבשר האדום שאוכלים ומגדילים את כמות הקטניות.

בדרך זאת אנחנו מתרגלים לשינויים הבריאים האלה, יש לנו יותר אנרגיה וחשק להמשיך ולשפר את אורח החיים.

עוד באתר – כמה תמרים ביום אפשר לאכול  ?