תחליפי סוכר לחולי סוכרת

תחליפי סוכר לחולי סוכרת

כיצד מתאפיינת תזונה של אדם שרוצה להוריד את רמות הסוכר במזון היום יומי שלו?. תחליפי סוכר לחולי סוכרת .כתבה אודות תחליפי סוכר הקיימים בשוק ובמזונות ללא סוכר האם תחליף סוכר לבן לחולי סוכרת אכן יעילים?.




על המדף תחליפי סוכר לחולי סוכרת

השימוש בסוכר לבן בעולם המערבי גדל בשיעורים ענקיים בשני עשורים האחרונים, והפך להיות אחד ממרכיבי המזון הנפוצים ביותר. בשנים האחרונות אנחנו עדים למחקרים רבים שמדגישים את הסכנות לבריאות, כמו השמנת יתר וסוכרת, בעקבות צריכת כמויות גדולות של סוכר לבן.

כדי להילחם בתופעות אילו, קיימים היום סוגים רבים של תחליפי סוכר מלאכותיים. תחליפי סוכר או ממתיקים מלאכותיים, הם מוצרים כימיים בלי ערך קלורי, שמתוקים הרבה יותר מסוכר.




ממתיקים מלאכותיים וסוכרת

לחולי סוכרת, ממתיקים מלאכותיים הם פתרון מוצלח. הם לא גורמים לעליה ברמת הסוכר בדם ולכן לא משפיעים על צריכת אספקת האינסולין בגוף.

חשוב ונעים להכיר טיפול טבעי בסטרס

האם תחליפי סוכר מלאכותיים גורמים לגוף נזק?

יש מחקרים הטוענים שממתיקים מלאכותים יכולים להיות רעילים ושימושם יכול אף לגרום לסרטן. אבל ארגוני בריאות עולמיים קובעים שתופעות הלוואי הקיצוניים האלה מופיעות כאשר צורכים כמות עצומה של הממתיקים.

כיום אין הוכחות ששימוש יום יומי בתחליפי סוכר מסוכן. יחד עם זאת, מומלץ להשתמש במגוון סוגים של ממתיקים לאורך השנים, וכך להקטין את הסיכון לתופעות לוואי מסוכנים. חשוב להזכיר שגם בצריכת כמויות גדולות של סוכר, יש סכנה גדולה לבריאות כמו סוכרת והשמנת יתר.

תחליפי סוכר לעוגות

ניתן לשלב תחליף סוכר לבן בבישול ובאפיה. אבל צריך לזכור שלסוכר יש תפקידים נוספים מעבר למתן מתיקות לעוגות ודברי מאפה. סוכר מעניק לעוגות לחות ואוויריות ועוזר לתפיחה ולהשחמה. כאשר אופים עם ממתיקים מלאכותיים חשוב לקחת בחשבון שינויים הצפויים בעוגות ודברי מאפה. לכן מומלץ לשלב בין סוכר ותחליפי סוכר כדי לקבל תוצאה טעימה, לחה ובצבע מזמין לאכילה.

האם מלטיטול בריא?

קיים סוג נוסף של תחליף סוכר, עם ערך קלורי נמוך (לא אפסי), והוא סוכר כוהלי. מלטיטול הוא תחליף סוכר מהסוג הזה. רמת המתיקות שלו דומה או פחותה מזה של סוכר, והער הקלורי הוא כמחצית מזה של סוכר. ניתן להשתמש בו בבישול ואפיה.

צריכת כמויות גדולות של מלטיטול תגרום לרמת הסוכר בדם לעלות בדומה לצריכה סוכר עצמו ואף יכולה לגרום לתופעות לוואי במערכת העיכול כמו גזים, התכווצויות ושלשולים בגלל שהוא אינו נספג לחלוטין במערכת העיכול.

אנחנו רואים שקיימים תחליפים לסוכר וכאשר חולי סוכרת משתמשים בהם במידה ובתבונה הם יכולים לתרום לאיכות החיים מבלי לפגוע בבריאות.

חולי סוכרת מסוג זכאים לפיצוי מביטוח לאומי , החזרי מס הכנסה לחולי סוכרת ופיצוי מחברות הביטוח. השאירו פרטים באתר ליועץ ושיחה ראשונית ללא התחייבות מיועץ לזכויות חולה הסוכרת

תגובות ושאלות יתקבלו בברכה.

* indicates required field




CAPTCHA


Refresh