לחץ דם תקין

 

 לחץ דם תקין

הלב הפועם שלנו שואב את הדם ומזרים אותו לכל חלקי הגוף כדי לספק חמצן ואנרגיה החיוניים לתפקוד תקין של הגוף. עם זרימת הדם, נוצר לחץ על דפנות כלי הדם. חוזק הלחץ הזה הוא לחץ הדם. אם הלחץ גבוה מדי, יש עומס על כלי הדם והלב. לאורך זמן, מצב זה יכול להוביל למחלות לב. לחץ דם תקין הסבר.

להבין את הערכים ולשמור אותם תקינים 

גם לחץ דם נמוך אינו מצב רצוי, ויכול להביא לאספקת חמצן ואנרגיה נמוכה מדי למוח ולאיברים חיוניים אחרים, ולתחושה של סחרחורת ואף לעילפון. מדידת לחץ דם נעשית על ידי שני מספרים  אותם אנו רואים על צג מכשיר למדידת לחץ דם. לחץ דם תקין ערכי לחץ דם תקין לגברים ונשים . פירוש הערכים של מד לחץ דם מתי לחץ דם וכיצד ניתן להוריד לחץ דם על ידי פעילות גופנית ואורח חיים בריא אתר הבריאות

לחץ דם סיסטולי (המספר הראשון) – הלחץ הגבוה שנמדד בעת שאיבת הדם והזרמתו מסביב לגוף.

לחץ גם דיאסטולי (המספר השני) – הלחץ הנמוך ביותר כאשר הלב נח בין פעימה לפעימה.

 

מצאתם טעות דווחו לנו 

איך שומרים על לחץ דם תקין

ערך לחץ דם תקין משתנה לפי הגיל. נהוג לחשוב שלחץ דם תקין הוא 120/80. זה ערך ממוצע לכל הגלאים. אם נכנסים לפירוט לפי גיל, לחץ הדם התקין הממוצע לגלאי עד 20 הוא בממוצע 117/77, ומשתנה עד לגלאי 60+ עד ל- 134/87 בממוצע. לא נמצאו הבדלים בין לחץ דם תקין אצל נשים וגברים בקבוצות הגיל השונות.

ערכים תקינים לחץ דם גבוה

לחץ דם גבוה מוגדר כאשר הלחץ הסיסטורלי או הלחץ הדיאסטול, או שניהם גבוהים מהרצוי לפי הפירוט הבא:
• לחץ דם תקין – 120/80
• טרום יתר לחץ דם – 140/90
• לחץ דם גבוה – 160/100

סיסטולי גבוה לחץ דם

ערך סיסטולי גבוה יכול להעיד על התקשות העורקים, פעילות יתר של בלוטת התריס, סוכרת או בעיות בשסתומי הלב. לחץ הדם הגבוה מסוג זה הוא הנפוץ ביותר אצל האוכלוסייה המבוגרת, אך יכול גם להופיע אצל אנשים צעירים יותר, כאשר הסכנות הן דומות: שבץ, מחלת לב או מחלת כליות כרונית.

דיאסטולי גבוה לחץ דם דיאסטולי גבוה

ערכים גבוהים של לחץ דם דיאסטולי אצל אדם בריא אינם מסוכנים, אך לאורך זמן, יכולים להוביל ללחץ דם סיסטולי גבוה.
היום ברור לקהילה הרפואית שגם לחץ דם גבוה במידות לא קיצוניות מהווה סיכון לבריאות ויש לטפל בו באופן רציני כדי למנוע נזק מצטבר במערכת כלי הדם וכך למנוע מחלות ואירועים בריאותיים קשים.

טבלת ערכים לתוצאות תקינות בלחץ הדם

אינדקס לחץ דם לחץ דם סיסטולי לחץ דם דיאסטולי
אופטימלי קטן מ 120 נמוך מ 80
נורמלי 120-219 80-84
נורמלי גבוהה 130-139 85-89
יתר לחץ דם מעל 139 מעל 89

 

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי חברות ביטוח איתור כספים אבודים חינם לחולי סוכרת לחצו כאן  או השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות לבעלי נכות בעיה רפואית ולמי שאינו מוגדר כבעל לחץ דם תקין

[si-contact-form form='1']

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *