גבינה דלת נתרן

גבינה דלת נתרן מזון ללא מלח

כיום ניתן לרכוש גבינה דלת נתרן כמעט בכל חנות ובכך להפחית את הסכנות הטמונות במזון עתיר נתרן ומלחים. הפחתת המלח באוכל, בדומה להפחתת הסוכר ( ראו כתבות על טעמו המר של הסוכר ) תורמת לבריאות כלי הדם בגוף.

גבינה ללא מלח דל נתרן

גבינה דל נתרן

מלח באוכל לעומת מזון דל נתרן

האתר ww.nejm.org * פרסם כתבה ובה מסופר כי יתר לחץ דם הוא גורם הסיכון השכיח ביותר למחלות לב וכלי דם ומוות ברחבי העולם. ההערכה היא כי יותר ממיליארד מבוגרים יש יתר לחץ דם בין היתר בשל צריכה מוגברת של נתרן  ומלח באוכל . נתון מדאיג זה זה צפוי לטפס ל -1.5 מיליארד דולר עד שנת 2025 , לכן איגודי המזון בעולם ממליצים על הפחתת נתרן תזונתי שמגיע בעיקר ממוצרי מזון וגם מגבינות מלוחות.

גבינה דלת מלח

בארץ משווקת גבינה עם מעט נתרן , גבינה לבנה של תנובה , הנקראת גבינה לבנה דלת נתרן. חשוב לשעת שזה אינו מוצר ללא מלח בכלל אך הוא כולל 45 מ"ג נתרן ל 100 גרם מוצר בלבד בעוד גבינות לבנות אחרות בשוק מכילות כ 200 מג נתרן ל 100 גרם מוצר , תלוי ביצרן .

כמה מלח יש במוצר גבינה עם מעט מלח נתרן

באתר תנובה (27/02/2018) הוצגו נתוני ההרכב התזונתי של גבינה עם קצת מלח או נתרן ללא חומר משמר
סימון תזונתי ב- 100 גרם גבינה
אנרגיה: 98קלוריות
חלבונים: 9גרם
פחמימות: 4.3גרם
שומנים: 5גרם
מתוכם:
שומן רווי: 3גרם
כולסטרול: 15מ"ג
חומצות שומן טרנס: פחות מ-0.5גרם
נתרן: 45מ"ג
סידן: 95מ"ג

הכירו את המזונות דלי הנתרן 

הכירו אותם. את המזונות דלי הנתרן שניתן לרכוש כמעט בכל סופר ומרכול. גבינות לבנות טריות , לחם ללא מלח או לחם דל נתרן . סלט ירקות טרי, יוגורט טבעי , טחינה גולמית ,  חזה עוף צלוי , ירקות טריים

קישורים חשובים במאמר גבינה עם מעט דלת נתרן

1* מאמר על מלח נתרן ונזקי בריאות –  http://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMe1407695

2  אתר תנובה גבינה לבנה דלת נתרן

gloo.co.il האתר הישראלי לנושא סכרת , בריאות ומימוש זכויות ביטוח לאומי . החומרים באתר נכתבים בצורה אובייקטיבית לחלוטין. במידה ומצאתם טעות או שהנכם כותבי תוכן שרוצים להוסיף תוכן מקצועי לרווחת הגולשים ניתן לפנות אלינו באמצעות עמוד צור קשר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *