תפריט קיץ לחולה סוכרת

 האם מותר לחולי סוכרת לאכול אבטיח תפריט קיץ לחולה סוכרת 

הקיץ כבר כאן ואיך אפשר להתעלם משפע פירות הקיץ עתירי הסוכר הממתינים לנו על המדף בכל חנות פירות ובסופר מרקט. יצאנו לבדוק האם האם מותר לחולי סוכרת לאכול אבטיח ומלון או שפשוט כדאי להתעלם מהם על מנת שלא להעלות את רמות הסוכר ובטח לא להעלות בטווח הארוך את רמת a1c. תפריט קיץ לחולה סוכרת

מה יש באבטיח חוץ מאשר סוכר ומים תפריט קיץ לחולה סוכרת

מסתבר שלא מעט. פרי האדמה מכיל ויטמין A , ויטמין C  , פטסיום , מגנזיום ויטמין B6 ברזל , סיבים וקלציום.

אבטיח הוא פרי עתיר סוכר. לכן צריכת אבטיח כחלק מדיאטה מאוזנת ותפריט מאוזן לחולה סוכרת , במידה סבירה אחת לכמה ימים , יכולה להתברר כאינה מזיקה ובתנאי שאתם ממשיכים לבדוק את רמות הסוכר בדם ומאזנים לפי הצורך.

האם אבטיח מעלה את הסוכר בדם?.  האם מותר לחולי סוכרת לאכול אבטיח

כן זה יקרה!. למה האבטיח מעלה את רמות הסוכר בדם?.  מכיוון שאבטיח כמו כל פרי אחר כמו פירות יער, תפוחים, אגסים, תפוזים ואפרסקים יעלה את רמות הגלוקוז בדם. מבחינת ערכים תזונתיים הוא מכיל פחמימות. פחמימה היא רכיב תזונתי שאחרי שהוא מתעכל הוא מומר לגלוקוז בדם או לסוכר בדם. כמות הגלוקוז פרופורציונלית לכמות הפחמימות שאנו אוכלים. ומה המסקנה?. פרי עתיר פחמימות יעלה את הסוכר ובטווח הארך את רמות A1C.

בשורה התחתונה אבטיח וסוכרת תפריט קיץ לחולה סוכרת 

תפריט קיץ לחולה סוכרת נחשב לשמרני יותר מאשר בחורף ורצוי להגביר מעט את השתייה על מנת לסייע בפינוי סוכר באמצעות השתן. כמו כל מוצר מזון אחר , רמת ההשפעה של האבטיח על הסוכר בדם , יכולה להיות שונה מאדם לאדם ולכן יש לבדוק את ההשפעה באופן אינדיבידואלי.

פירות מומלצים לחולה סוכרת ומי שרוצה לשמור על איזון סוכר

מה נמליץ לחולה הסוכרת לאכול מתוך שלל פירות הקיץ?. לאנשים עם סוכרת חשוב להקפיד על מה שהם אוכלים, במיוחד כשמדובר במאכלים מתוקים. זה מה שיכול להפוך את אכילת הפירות לכל כך מסובך.

למרות שפירות הם טבעיים ומלאי ויטמינים ומינרלים בריאים יש להם חיסרון.  רבים מהם מכילים גם פרוקטוז (הסוכר המצוי בפירות), פחמימה שיכולה להעלות את רמות הגלוקוז בדם. החדשות הטובות הן שפירות הם בסדר לאכול כל עוד אתה עוקב אחר הסוגים והכמויות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *