מלטיטול לחולי סכרת הסכנות בתחליף סוכר

מלטיטול לחולי סכרת הסכנות בתחליף סוכר

חולי סוכרת משתמשים בתחליף סוכר על מנת להקטין את כמות הקלוריות בארוחה. תחליפי סוכר כמו מלטיטול מאד נפוצים במוצרי מזון תחת הקטגוריה ללא סוכר או ללא תוספת סוכר. בכתבה זו נבחן את מלטיטול לחולי סכרת ואת היתרונות והחסרונות בתחליף סוכר

תחליפי סוכר נפוצים במוצרי מזון ללא סוכר 

תחליפי הסוכר נקראים אלכוהול הסור למרות שאינם כוללים אלכוהול. מדובר ברשימה ארוכה של תחליפי סוכר. על הטעם אפשר להתווכח . אני בכל מקרה מעדיפה מזון ללא תוספת סוכר מאשר עם תחליפי סוכר.

אריתריטול , גליצרול (הידוע גם בשם גליצרין או גליצרין) , hydrolysates עמילן מוקשה , איזומלט , לקטטול , מלטיטול , מניטול , סורביטול , xylitol

מלטיטול לחולי סכרת הסכנות בתחליף סוכר

מלטיטול לחולי סכרת הסכנות בתחליף סוכר Photo by Joanna Kosinska on Unsplash

האם זה מסוכן מלטיטול לחולי סכרת ?  

מלטיטול , במרבית המאמרים שקראתי בנושא אינו נחשב למרכיב בעייתי עבור אנשים עם סוכרת מסוג 2. ישנם מחקרים הטוענים כי  maltodextrin יכול להעלות את רמות הסוכר בדם אך לא ברמות גבוהות.  למעשה, שני תחליפי הסוכר האלו משמשים במכוון במוצרים שפותחו במיוחד עבור אנשים עם סוכרת.

לאלכוהול הסוכר יכולה להיות השפעה משלשלת או תסמינים אחרים של קיבה אצל אנשים מסוימים, במיוחד אצל ילדים. כך שהתשובה היא מאד אינדיוידואלית ובעיקר תלויה בתגובה האישית של הגוף שלנו לתחליף סוכר. 

תחליפי הסוכר נוצרו על מנת לספק מוצרים מתוקים בעלי ערך קלורי נמוך לחולי סוכרת . 

בעקבות קלות ההשגה והנוחות, רבים אוכלים מזון מהיר כפתרון מהיר ונוח, ויחד עם זאת עושים פחות מדי פעילות גופנית. אוכל מתועש ומזון מהיר, מכילים כמויות גדולות של שומן וסוכר, דבר שגורם, בין השאר, לכמות גדולה של סוכר בדם. זה אחד הגורמים הנפוצים ביותר לסוכרת מסוג 2

אז מה עושה חולה סוכרת כאשר הוא שוקל האם לצרוך מוצרי מזון ללא תוספת סוכר הכוללים בין היתר תחליפי סוכר ? הוא פשוט לומד לאזן את עצמו לפני ואחרי הארוחה. בטווח הארוך מחשבון A1C מדיר את חומרת הסוכרת בדם . בטווח הקצר פשוט צריך לאזן את הסוכר ולמדוד סוכר גם לאחר אכילת מוצרי מתיקה הכוללים ממתיק מלאכותי . 

חולה סוכרת הכירו את המזונות שיש להימנע מהם דיאטה מומלצת לסוכרתיים

 סוכרת מעלה את הסיכון שלך למחלות לב ושבץ על ידי העלאת הקצב שבו אתה מפתח עורקים סתומים והתקשות. מזונות המכילים את הדברים הבאים יכולים לפעול נגד המטרה שלך של תזונה בריאה ללב.

שומנים רוויים. הימנע ממוצרי חלב עתירי שומן ומחלבונים מן החי כגון חמאה, בשר בקר, נקניקיות, נקניקים ובייקון. הגבל את שמני קוקוס ודקל.
שומן טראנס. הימנע משומני טראנס המצויים בחטיפים מעובדים, במוצרי מאפה, בקיצורים ובמרגרינות.
כולסטרול. מקורות הכולסטרול כוללים מוצרי חלב עתירי שומן וחלבונים עתירי שומן מן החי, חלמונים, כבד ובשר איברים אחרים. שאפו לא יותר מ-200 מיליגרם (מ"ג) של כולסטרול ביום.
נתרן. שאפו לא יותר מ-2,300 מ"ג נתרן ביום. הרופא שלך עשוי להציע לך לאכול כמות קטנה יותר אם יש לך לחץ דם גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *