כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש

כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש אתר הסוכרת והתזונה

היא תמיד טעימה ולא משנה באיזו עונה של השנה . אמור להיות בה הרבה דבש אבל בחלק מהמוצרים יש רק 1% של דבש בעוגה. בכל זאת אנו אוכלים ותמיד שואלים כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש שניתן לרכוש במרכול. לכן אם תשאלו אותי, אין כמו עוגת הדבש שאנו אופים בבית. 

כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש

כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש

 

תשובה לשאלה כמה קלוריות יש בפרוסת עוגת דבש שקונים במרכול

נכון שחלקנו מתאמצים ואופים עוגת דבש . אבל ברוח תרבות האינסטנט רבים מאיתנו רוכשים עוגות דבש במרכול או בחנויות. המחיר של עוגת דבש מפתה לעומת זמן ההכנה של עוגה בחושה אבל אנחנו באתר הסוכרת של ישראל תמיד נתסכל טבלת הערכים התזונתיים על מנת להבין כמה דבש יש בעוגה וכמה סוכר ופחמימות יש בעוגות הדבש שאנו אוהבים לאכול בחודש תשרי. 

עוד באתר בדיקת המוגלובין A1C מחשבון בדיקת המוגלובין מסוכרר

ערך תזונתי של עוגות דבש ערכים תזונתיים

בדקנו עוגה בטעם דבש , המכילה 1% דבש והנה הסימן התזונתי ל 100 גרם מוצר :

אנרגיה 375 קלוריות
פחמימות 4.9 גרם
שומנים 14.2 גרם
כולסטרול 36.4 מג
נתרן 205 מג

אם לוקחים בחשבון שפרוסת עוגה שוקל בערך 25 גרם הריי שיש לנו 93 קלוריות לפרוסה  כל שבהחלט אפשר להגיש ש 100 קלוריות בפרוסת עוגת דבש הוא ערך מתקבל על הדעת. לא המוצר הראשון ברשימת מוצרים מומלצים לחולה סוכרת אבל במסגרת תפריט מאוזן בערב החג בהחלט בא בחשבון .

האם יש עוגות עם דבש ללא סוכר מופחתות קלוריות? 

מי שרוצה עוגת דבש , על בסיס דבש דבורים טהור ולא על בסיס סוכרים או דבש וסוכרים נשאר עם האופציה להכין עוגה בבית. בסופו של דבר לא מדובר בעוגה מסובכת להכנה ויש שליטה מוחלטת על כמות הסוכר והדבש לצד מרכיבים כמו תחליפי סוכר כגון סטיביה או מולסה . 

כמה דבש מותר לאכול בראש השנה 

להצביע על כמויות סבירות יהיה לא נכון לטעמי . עדיף לצרוך מעט דבש כחלק מהמסורת והחויה של ערב החג. כמו תמיד לא נגזים במאכלים מתוקים , נשלב בארוחת החג ירקות טריים ונוודא איזון ערכי הסוכר בדם על מנת לשמור על ערכי A1C נמוכים לאורך כל ימות השנה 

כמה סוכר פחמימות וקלוריות יש בפרוסת עוגת דבש ומה אחוז הדבש בעוגות הדבש במרכולים . ערכים תזונתיים של עוגות דבש באתר התזונה והסוכרת של ישראל המלצות לתפריט ומוצרים ללא סוכר

מתי יוצא ראש השנה העברית החדשה 2023 תאריכי שנת תשפד

תאריך ראש השנה 2023 שנה עברית חדשה
15/09/2023 יום שישי ערב ראש השנה 2023
16/09/2023 יום שבת ראש השנה העברית תשפ"ד
17/09/2023 ראשון יום שני חג ראש השנה 2023
18//09/2023 שני צום גדליה 2023

ללא גלוטן העוגה של רשת ביגה 

רשת קפה ביגה משיקה לרגל ראש השנה עוגה חדשה: 'תפוח בדבש מבית סבתא' – ללא גלוטן. מדובר בעוגה בחושה ועשירה המשלבת את שני סמלי החג הבולטים ביותר: תפוח ודבש! העוגה חגיגית, אוורירית, עשירה בטעמים, רכה, ונימוחה בפה, היא מיועדת לשוחרי בריאות, חובבי מזון ללא גלוטן ולסובלים ממחלת הצליאק. העוגה מתאימה כקינוח לארוחת החג וכפינוק מתוק למי שאוהב עוגת דבש עם טעם של פעם.

 

מאכלים מומלצים לערב החג בשנה החדשה 

שולחן החג יכול להיות עתיר סוכרים ומאכלים שאינם מומלצים ובוודאי שאינם כלולים בתפריט מומלץ לחולה סוכרת. ערב השנה החדשה תשפ"ג נחזור ונדיש את החשיבות של אכילת ירקות, לחמים מלאים לצד תפוח בדבש והרימון שהם מסמלי החג הבולטים של השנה העברית החדשה תשפ"ג. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *