שמן זית לחולה סוכרת האם מותר אתר הסוכרת

שמן זית לחולה סוכרת האם מותר 

תזונה נכונה לחולי סוכרת לחולה סוכרת ניתן לשלב שמן זית טרי ואיכותי בסלט או להזליף שמן זית על חזה עוף מבושל ובטח על דג סלמון שהוא חלק מתפריט בריא לחולה סוכרת.

שמן הזית אינו מעלה את רמות הסוכר בגוף , תורם לעיכוב תהליכי חימצון בגוף ובחלק מהמקרים יכול לתרום לעיכוב הופעת סוכרת מסוג 2 אצל מבוגרים.

מחקרים בעולם הוכיחו שתזונה עשירה בשמן זית, נמוכה בשומנים רוויים  יחד ירקות, קטניות ודגנים היא הגישה היעילה ביותר לחולי סוכרת והיא חלק מתפריט תזונה לחולה סוכרת .

שמן זית לחולה סוכרת האם מותר אתר הסוכרת

שמן זית לחולה סוכרת האם מותר אתר הסוכרת

ערכים תזונתיים של שמן זית והשפעה על סוכרת

שומן רב בלתי רווי 11 גרם

שומן בלתי רווי 73 גרם

כולסטרול 0 מ"ג בשמן זית אין כולסטרול רע

נתרן 2 מ"ג מוצר דל מלח שתורם לאיזון לחץ דם

אשלגן 1 מ"ג

פחמימות סה"כ 0 גרם ולכן אינו מעלה את רמות הסוכר בדם

סיבים תזונתיים 0 גרם והעיקר סוכר 0 גרם ! זמן זית הוא מוצר ללא סוכרים ולכן מומלץ לכלול אותו בתפריט לחולה סוכרת ולאורך זמן הוא מסייע להורדת ערכי A1C

שמן זית תורם להעלאת הכולסטרול הטוב , תורם להורדת רמות הטריגליצרידים Triglycerides level ומסייע להבטיח רמת סוכר טובה יותר שלא לדבר על תרומה לשמירה על ערכי לחץ דם נמוך יותר.

ADA  אגוד הסוכרת האמריקאי ממליצה להחליף שומנים רוויים על ידי שומנים לא רוויים. אחת הדרכים לעשות זאת היא להשתמש בשמן זית במקום חמאה, מרגרינה או קיצור בעת הבישול. 

כיצד לבחור שמן זית טוב במחיר סביר

שמן זית רצוי לרכוש באריזה סגורה ובקבוק פקוק היטב מתאריך ייצור קרוב ככל שניתן לזמן הצריכה. בניגוד ליין שמן זית אינו משתבח עם הזמן.     

הקפידו שלא לרכוש שמן זית מתוצרת לא מוכרת או מבקבוקים לא יועדו לכך במקור. רכישת זמן זית בצדי דרכים היא דרך פחות בטוחה לרכוש שמן זית שלא נמהל.

 

כיצד להבטיח הכנסה של חולה סוכרת מימוש זכויות

לצד דאגה לתפריט מאוזן לחולה סוכרת יש לבצע תהליך מימוש זכויות וקבלת קצבת נכות מביטוח לאומי על מנת להבטיח המשך הכנסה סבירה ושמירה על איכות חיים של חולה סוכרת.

יש לרכז את כל החומר הרפואי , לרבות הנחיות של דיאטנית מומחית לסוכרת , חוות דעת רפואיות ולהגיש תביעה לנכות כללית לביטוח לאומי . חלק מחולי הסוכרת משתמשים בשירות של חברות למימוש זכויות ביטוח לאומי ששכרן הוגבל בחוק.

שמן זית לחולה סוכרת האם מותר כתבה חדשה באתר הסוכרת של ישראל על תשנה לחולה סוכרת משולבת בצריכת זמן זית בסלטים ומתכונים לחולה סוכרת התרומה להורדת סוכר ולחץ דם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *