איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים

איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים

לעולם לא אשכח את הפעם הראשונה שבה הרופא בישר לי על היותי חולה סוכרת. זה היה רגע מאד לא נעים. כל מה שידעתי עד אז על סוכרת היה על מימוש זכויות ביטוח לאומי ותחליפי סוכר. מאז עברו מספיק שנים בהם התמודדתי עם הסוכרת בהצלחה והחלטתי לכתוב את הכתבה כיצד לנצח את הסוכרת . איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים.

איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשוביםאיך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים

איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים

לפני הכל להיות רגועים ללא מתחים וחרדות 

הטיפ הראשון לחולה סוכרת חדש או טרום סוכרתי הוא להיות רגוע. מתחים או כעסים מיותרים לא יוסיפו או יתרמו לאיזון סוכרת. חשוב לאמץ אורך חיים רגוע נטול מתחים מיותרים. אם זה אומר פחות לקחת ללב – אז קדימה.

לקח לי קצת זמן אבל מאז למדתי לא להתעצבן מכל דבר. אין דבר שהליכה טובה בערב לא יכולה להעביר. בכל הנוגע לאיזון הסוכרת , מחקרים חדשים בתחום הסוכרת מדגישים חשיבות אורח החיים הבריא והמודעות העצמית להבראה ושמירה על ערכי סוכר תקינים הדם.

תזונה נכונה לחולי סוכרת 

אני יכול לצטט עשרות מחקרים בנושא תזונת סוכרתיים. לאורך זמן חשוב להיצמד לתפריט מאוזן שנבנה עבורך באופן אישי עם דיאטנית מוסמכת של מחלקת סוכרת. יש לכך חשיבות רבה. הדיאטנית מקבלת הנחיות ממרפאת הסוכרת שלך ומתאימה לך סוגי מזונות מומלצים בתזונה אישית.

בלי סוכר עדיף מכל תחליף סוכר 

באופן אישי אני מעדיף מזון ללא סוכר בכלל מאשר לשלב בו תחליפי סוכר. לפני זמן , לאחר שנים של קפה ללא סוכר, לגמתי בטעות מהקפה של ביתי שהיה כף סוכר צנועה. הטעם היה לי מאד משונה ופשוט לא טעים. לוקח שבוע להתרגל, אבל זה בהחלט שווה להתרגל לקפה ולתה ללא סוכר וללא תחליפי סוכר.

ללמוד מניסיון של אחרים זה חשוב מאד , אבל….

סוכרתיים הם קבוצה חברתית הולכת וגדלה. בפייסבוק פועלות מספר קבוצות בהם ניתן לשאול מניסיון של חולי סוכרת מסוג 1 או סוכרת מסוג 2 כיצד ניתן להתמודד עם בעיות מסוימות או להשאיל ציוד ולקבל טיפים חשובים על חיי היום יום של סוכרתיים.

זכויות חולה סוכרת שחשוב להכיר 

מרבית חולי הסוכרת בטח מי שאובחן כטרום סוכרתי ממשיכים לעבוד בשלבים הראשונים של המחלה. חשוב להכיר זכויות שלחולה סוכרת כמו תוספת ימי מחלה ושעות עבודה ומנוחה. בנוסף ניתן להתחיל בתהליך מימוש זכויות ביטוח לאומי . זה תהליך מייגע וחשוב לפתוח אותו באופן מיידי. במקרה של החמרה במצב הסוכרת ( לרוב מתבטא ב A1C גבוהה יותר ) , לא יהיה צורך באיסוף חומרים מוקדמים והמתנות ארוכות כמו שרק המוסד לביטוח יודע לעשות.

 

איך מתמודדים עם סוכרת טיפים חשובים מחולה סוכרת כיצד ניתן לנצח את הסוכרת להימנע מנזקים ארוכי טווח ולהינות מתזונה בריאה וטעימה זכויות חולה סוכרת המלצות חשובות

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *