יום השוקולד העולמי 07/07

יום השוקולד העולמי 07/07

לכאורה לאירוע חובק בעולם הזה אין קשר לחולה סוכרת. כי מה לשוקולד מתוק ומי ששומר על רמות סוכר תקינות בגוף. אז זהו תתפלאו וזה בדיוק הזמן ללמוד על יום השוקולד העולמי 07/07/2020  מותר גם לחולי סוכרת וטרום סוכרתיים

שוקולד מריר לחולה סוכרת אפשר לאכול ?

שוקולד מריר לחולה סוכרת אפשר לאכול ?

שוקולד מריר וסוכרת

שוקולד מריר מסייע בוויסות רמות כולסטרול

לא מעט מחקרים מדגישים את הקשר בין שוקולד מריר ומניעת סוכרת. בסקירה של 21 מחקרים שהוצגה בכנס של איגוד הלב האמריקני בשנת 2011, מדענים קישרו את שיפור בריאותם של כלי הדם ואת רמות הכולסטרול הטוב עם צריכת שוקולד מריר. הם גילו כי צריכת שוקולד מריר הפחיתה את רמות הכולסטרול הרע בנוסף לסיוע ויסות אינסולין. עקרונית זה יכול למנוע סוכרת מסוג 2 עבור טרם סוכרתיים.

מחקר שפורסם באוגוסט 2015 בכתב העת Vascular Pharmacology מצא כי אנשים שאכלו שוקולד מריר גבוה בפלוונול ראו שיפורים צנועים בתפקוד הקרדיווסקולרי.

שמירה על רמות הסוכר בדם ערכי A1C

בפלוונול של השוקולד יש נוגדני חימצון שמסייעים להגן על הגוף מפני נזק שנגרם על ידי מולקולות מזיקות. הפוליפנולים בשוקולד מריר עשויים לשפר את הרגישות לאינסולין, או את מידת פעולתו של האינסולין בגוף. זה, בתורו, עשוי לסייע בשליטה על רמת הסוכר בדם, על פי מחקר שפורסם בכתב העת Endocrine Abstracts. רגישות משופרת לאינסולין כזו עשויה לעכב, או אפילו למנוע, את הופעת הסוכרת.

אז למה לא שוקולד חלב או שוקולד לבן 

שוקולד חלב מכיל יותר מוצרי חלב ממוצקי קקאו, הוא מתוק ומכיל יותר סוכרים משוקולד מריר. ריכוז מוצקי הקקאו יכול להיות פחות מ -35% ולכן הוא גורם לערכי הסוכר בדם בצורה מהירה.

השוקולד הלבן –  רבים לא יסווגו אותו כשוקולד ממש . בגלל שלרוב הוא אינו מכיל מוצקי קקאו כלל. במקום זאת הוא מכיל חמאת קקאו, מוצקי חלב, שומני חלב וממתיקים שונים שתורמים לעליית ערכי הסוכר ובדיעבד גם לעליית ערכי A1C ( מוגלובין A1C מחשבון בדיקת המוגלובין מסוכרר ) .

חוגגים בעולם יום השוקולד העולמי 07/07/2020 מה לשוקולד וסוכרת ? מחקרים חדשים המלצות על שוקולד לחולה סוכרת איזה סוג שוקולד הכי טוב לחולה סוכרת חלב או מריר ומה עם טבעונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *