מחקרי סוכרת חדשים 2023 חדשות בריאות

מחקרי סוכרת חדשים 2023 חדשות בריאות

אוסף חדשות מהעולם הרפואי בנושא מחקרי סוכרת חדשים 2023. כיצד התנהגות יום יומית מבוקרת יכולה לסייע להוריד את ערכי הסוכר בדם, להוריד את ערכי A1C ולהקנות חיים בריאים יותר לחולי סוכרת או טרום סוכרתיים.

מחקרי סוכרת חדשים 2021 חדשות בריאות

מחקרי סוכרת חדשים 2021 חדשות בריאות

פעילות גופנית יכולים להוביל לשיפור משמעותי במדדי הבריאות המטבולית

כולנו הריי יודעים שהפעילות הגופנית המבוקרת מסייעת בהורדת ערכי הסודר לאורך זמן ואיזון הסוכרת. שלא לדבר על טרום סוכרתיים שבאמצעות אורח חיים בריא יכולים להימנע מכניסה לעשיר המחלה. כעת המחקר חדש של Massachusetts General Hospital עולות כמה עובדות מפתיעות. לדעתי הן רלוונטיות מאד לימי הסגר ולזמנים הקבוצים שאנו שוהים מחוץ לבית:

במחקר נמצא כי פעילויות קצרות לאורך זמן של פעילות גופנית.  כיצד זה מסייע להורדת הסוכר?.  גורמות לשינויים ברמות המטבוליטים בגוף המתאימות לבריאות הקרדיומטבולית, הלב וכלי הדם.

עוד באתר האם מותר לחולי סוכרת לאכול אבטיח

כ -12 דקות של פעילות גופנית לב-ריאה חריפה השפיעו על יותר מ -80% ממטבוליטים במחזור, כולל מסלולים הקשורים למגוון תוצאות בריאותיות חיוביות, ובכך זיהו עורכי המחקר מנגנונים פוטנציאליים שיכולים לתרום להבנה טובה יותר של היתרונות הקרדיומטבוליים של פעילות גופנית.

פריצת דרך בנושא טיפול סוכרת באמצעות קולטן פפטיד 1 דמוי גלוקגון GLP1R 

חידושים אחרונים במיקרוסקופיה ובתחומים אחרים יכולים לעזור לחוקרים להבין טוב יותר סוג של קולטן בגוף. מה שעלול להוביל לטיפולים יעילים יותר לסוכרת מסוג 2. באופן ספציפי יותר.

הצוות התמקד בהשגת תמונות טובות יותר של קולטן פפטיד -1 דמוי גלוקגון  GLP1R.  חלבון קולטן הקיים בתאים מיוחדים.  הם נקראים תאי בטא – של הלבלב ועל תאי מוח מסוימים המייצרים אינסולין.

אינסולין הוא הורמון הממלא תפקיד מפתח בוויסות רמות הסוכר בדם. מה עוד?. ליקויים בייצור האינסולין הם המאפיין העיקרי של סוכרת מסוג 2.

GLP1R יכול לסייע בוויסות הסוכר בדם על ידי גירוי התאים המיוחדים לייצר יותר אינסולין. לכן המולקולה היוותה יעד לטיפול בסוכרת.

עם זאת, עד כה, רבים מהמאפיינים והפונקציות השונות של GLP1R נותרו לא ברורים מכיוון שגודל הדקה של הקולטן הקשה על התמונה. כעת הצוות מאוניברסיטת ברמינגהם ומוסדות בינלאומיים אחרים הצליח להשתמש במיקרוסקופ חדשני ומתוחכם כדי ללמוד עוד על GLP1R.

 

אתר הסוכרת של ישראל תפריטים ומתכונים מומלצים לחולי סוג 2, טיפול בכף רגל סוכרתית, פעילות גופנית מומלצת ומימוש זכויות בביטוח לאומי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *