טיפול טבעי בסטרס ולחצים הפגת מתחים

טיפול טבעי בסטרס ולחצים הפגת מתחים טיפים ממומחי כללית רפואה משלימה 

כאשר אנו נמצאים במצב של מתיחות או חרדה, ניתן להפיג את את המתח באמצעות טיפול טבעי בסטרס ולחצים הפגת מתחים. הכירו את הטיפים החשובים של מומחי קופת חולים כללית להרפיה ורוגע אישי.

טיפול טבעי בסטרס ולחצים הפגת מתחים

טיפול טבעי בסטרס ולחצים הפגת מתחים

הפגת סטרס ולחץ בלי להגיע למרפאה

היעדר שינה ומצבי לחץ יכולים להוות פתח לאירועים פוסט טראומטיים ולחץ. בימים שכאלה לא תמיד ניתן להגיע פיזית לקבלת טיפולים במרפאה, לכן ביקשנו מרכזי תחומי הטיפול של כללית רפואה משלימה טיפ יעיל לביצוע בבית אותו אפשר ליישם בעצמכם או על הילדים. אז קחו נשימה מרגיעה ומתחילים:

שיאצו ביתי להרגעת מתחים 

יערה בוחניק, רכזת תחום שיאצו: "כמו שכולם יודעים, במצבי לחץ העצה הטובה ביותר היא קודם כל לנשום עמוק. להכניס הרבה אוויר ולנפח את הבטן ואחר כך לנשוף את האוויר החוצה ממש לאט. אחר כך אני ממליצה להזרים אנרגיה מרגיעה באמצעות לחיצות של האצבעות לאורך האמה – יש להתחיל מאזור הזרת ולהתקדם עד המרפק".

כיצד שתיית תה יכולה לסייע בהרגת מתחים 

טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני: "עברתם לילה קשה? אני ממליץ לפתוח את הבוקר בשתיית כוס תה מרגיע, שיכול לסייע לכם להשיג יתרונות נוספים:

  •  תה ירוק, על בטן ריקה, ימלא את מיכל האנרגיה שלכם
  • תה קמומיל ודבש עשוי לסייע בהקלה על כאבי ראש
  • תה עם עלי מנטה עשוי לסייע בהקלה על כאבי בטן שאופייניים יותר למצבי סטרס כמו זה שאנו חווים כעת".

רפלקסולוגיה בבית כל אחד יכול! 

נופר רון, רכזת תחום רפלקסולוגיה: "קודם כל כדאי לפנות לטיפולי מגע כמו רפלקסולוגיה, עיסוי, שיאצו וכדומה שבשל האופי שלהם מסייעים למטופלים להשיג רגיעה.

אך עד שמגיעים למרפאה, ופילו אם נמצאים בממ"ד או בחלל סגור אני ממליצה לעצום עיניים, להפעיל את הדמיון ולבצע סריקה של כל הגוף ובתוכו לאתר את המקום שבו שוכנת המועקה שאתם מרגישים, למשל בגרון או בבית החזה או בכל מקום אחר.

אחר כך באמצעות נשימות עמוקות נסו לפנות את המועקה מאותו המקום. טכניקה נוספת היא לעסות בעדינות את כף היד בעזרת שמן לבנדר או קרם ידיים שאתם אוהבים".

היפנוזה עצמית דמיון מודרך ומדיטציה 

לסיום, ד"ר איתי שצקר, מומחה בהיפנוזה עם טיפ חשוב להתמודדות במצבי לחץ לילדים ובני נוער: "אני ממליץ להשאיל טכניקה מעולם גיבורי העל. בקשו מהילד או הנער שלכם לחשוב על גיבור על או דמות בדיונית אחרת אליה הוא מחובר, ובעזרת דמיון מודרך, ספרו להם איך אותם גיבורים נלחמים בפחדים ועל תחושת החוזק שלהם".

אין לחץ: נקודות לחיצה המסייעות להורדת לחץ

צפו בווידאו בו מסביר טל אליאס, רכז תחום דיקור סיני בכללית רפואה משלימה, עם נקודות לחיצה מיוחדות בהן אפשר להשתמש בכל זמן ומכל מקום כדי לסייע לגוף להשתחרר מהסטרס, ממתחים ומחרדות.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 − sixteen =