שיבולת שועל לסוכרתיים המלצות לתזונה ערכים תזונתיים

שיבולת שועל לסוכרתיים המלצות לתזונה ערכים תזונתיים

Oatmeal הוא השם המדעי שלה אבל אתם מכירים אותה ממבחר מזונות מומלצים לסוכרתיים. הערך הגליקמי שלה נמוך, היא טעימה ומשתלבת היטב במתכונים לסוכרת. שיבולת שועל לסוכרתיים המלצות לתזונה ערכים תזונתיים.

שיבולת שועל לסוכרתיים

שיבולת שועל לסוכרתיים

מאת עידו נוימן

האם מותר לחולי סוכרת לאכול שיבולת שועל ? המלצות תזונה לסוכרתיים

לא רק שזה מותר, אלא שזה אפילו רצוי מבחינה תזונתית.
מחקרים רבים הוכיחו שצריכה של שיבלות של שועל במשך שישה שבועות תרמה באופן משמעותית לאיזון רמות הסוכר הדם והפחתה של רמת האינסולין. כמו כן מדובר במקור מעולה למגנזיום ואינסולין. לכן אם אתם סוכרתיים או בקבוצת סיכון, הוספה של שיבולת לחולי סוכרת היא בהחלט דבר רצוי. כמובן תמיד כדאי להתייעץ עם תזונאי לפני בניית התפריט, כך תוכלו לדעת כיצד לשלב את שיבולת השועל בתזונה היום יומית שלכם.

עוד באתר – יום הסוכרת הבינלאומי טיפולים חדשים, זכויות, מחקרים

למה שיבולת שועל מומלצת לחולי סוכרת

שיבולת שועל היא דגן מלא. השיבולת שועל נטחנת, או טחונה, נחתכת בפלדה או מגולגלת, והיא מבושלת במים או בחלב להכנת שיבולת שועל (נקראת לפעמים דייסה). אפשר לשלב אותה כגרנולה להכין לחם לחולי סוכרת ומוצרי מאפה אחרים. לא מעט אנשים אוהבים אותה גם כמרכיב במזון דייסת שיבולת שועל

ערכים תזונתיים של שיבולת שועל 

כאשר אתם אוכלים שיבולת שועל אתם למעשה אוכלים דגנים מלאים. אבל היתרון הגדול ביותר בשיבולת שועל היא העובדה שהיא מכילה כמות גדולה במיוחד של סיבים מסיסים וחלבון, כמו כן היא מכילה יותר שומן בלתי רווי. יתרון נוסף היא העובדה שהיא מכילה פחות עמילן (בניגוד לדגנים אחרים). מה עוד תקבלו? ויטמינים מינרלים, ברזל וחומצה פולית. 

מאכלים עם שיבולת שועל

רבים אוהבים להכין דייסת שיבולת שועל, אבל אפשר גם להכין גם עוגות שיבולת שועל, יתרה מזאת אפשר גם להכין מאפינס מבוסס שיבולת שועל. למעשה ישנם מתכונים רבים שבהם אפשר להשתמש בשיבולת שועל לחולי סוכרת. אפשר להגיד בבטחה – שיבולת שועל לחולי סוכרת היא תוסף רצוי לתזונה. 

הנה כמה מזונות לחולי סוכרת על בסיס שיבולת השועל שניתן למצוא כמעט בכל סופר מרקט: 

  • חלב משיבולת שועל של תנובה או של אלפרו. אני נסתי את שניהם והם טעימים! 
  • דייסת קוואקר בשילוב מתכון דיאטטי
  • לגבי עוגיות על בסיס קמח שיבולת שועל- יש לבדוק את כמות הסוכר במוצר.  ומה אני אומר על זה? הכי טוב להכין בבית! 

צפו בווידאו שיבולת שועל סוכרת, שיבולת שועל מלאה, שיבולת שועל קוואקר, קובי עזרא

#שיבולתשועל #סוכרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *