הירקות הכי טובים לסוכרת שכדאי לשלב בתפריט שלכם לאיזון הסוכר 

הירקות הכי טובים לסוכרת שכדאי לשלב בתפריט שלכם לאיזון הסוכר 

אם יש לך סוכרת, טרום סוכרת זו הכתבה עבורך. הירקות מסייעים לנו לשלוט ברמות הסוכר בדם. אכילת יותר ירקות היא הרגל חשוב. צוות אתר הסוכרת בדק ומצא את הירקות הכי טובים לסוכרת.

ירקות בדרך כלל כוללים סיבים וחומרים מזינים. הם עוזרים לגוף לשמור על רמת סוכר תקין בדם. בניגוד למאכלים עתירי עמילן כמו אורז ופסטה. הירקות אינם מעלים את רמות הסוכר בדם לאחר האכילה.

הירקות הכי טובים לסוכרת

הירקות הכי טובים לסוכרת

מה היא מחלת הסוכרת ולמה היא נחשבת לבעייתית ? 

סוכרת היא בין המחלות הנפוצות ביותר ברחבי העולם  המודרני. הדאגה מהסוכרת היא שהיא לא משפיעה רק על קבוצת הקשישים, אלא שהדור הצעיר (כולל תינוקות) גם חשוף לסוכרת. נזקי הסוכרת מתבטאים לאורך זמן אך מצד שני קל לזהות אותה בשלב מוקדם, למנוע אותה ולאפשר חיי בריאים ואיכותיים לאורך זמן.

לפני זמן רב האמינו שזריקות אינסולין הן הדרך היחידה להילחם בסוכרת, הן עדיין ממלאות תפקיד חשוב אבל הן לא הפתרון היחיד. כאן בא לידי ביטוי יכולת הלמידה וטיפול העצמי של חולי הסוכרת בישראל.

איזה ירקות מומלצים לחולי סוכרת, טרום סכרת והורדת לחץ דם  

הסיבים בירקות לא עמילניים והם עוזרים לנו להרגיש מלאים. אז בואו נראה אלו ירקות הופיעו במחקרי סוכרת כמומלצים ובריאים.

הגזר הוא מלך הויטמינים 

חוקרים רבים ברגר ממליץ על גזר כירק ממלא במיוחד ועתיר סיבים. גזר עשיר גם בויטמין A, המסייע לחסינות ולעיניים בריאות. אפשר לשלב אותו לא רק במרק אלא גם כירק אפוי ומבושל מדובר בירק טעים. רכיב חובה במרק ירקות או בתנור.

ברוקולי הירק המשביע ששאינו מעלה את רמת הסוכרים 

בנוסף לעזרה בתחושת השובע, הסיבים בירקות פועלים כפרו-ביוטיקה. "סיבים פרה-ביוטיים מותססים על ידי חיידקי המעיים שלנו, ועוזרים להם לשגשג". לירק הזה יש יתרון נוסף – הוא מסייע בחילוף החומרים של גלוקוז וכולסטרול." ירק הברוקולי הוא בחירה מצוינת לתפריט דיאטטי כמו גם ירקות מצליבים אחרים.

קישואים זוקיני במרק או בתנור בריאים וטעימים 

הזוקיני הירוק והקישואים עשירים במיוחד בקרוטנואידים. הירק הנפוץ מכיל תרכובות התומכות בבריאות הלב ועשויות להגן מפני סוגי סרטן מסוימים. הוא גם דל בקלוריות ועשיר בסיבים. שלבו אותו במרק או בלקט אנטיפסטי כמו שהאיטלקים אוהבים להגיש לפני הארוחה.

אספרגוס טרי טוב לתפריט של חולי סוכרת

הירק שניתן להכין בתנור טעים אבל גם מאד מזין. יש לו רק 7 גרם של פחמימות לכל כוס כאשר הוא מבושל טרי. מדוב בירק עתיר בוויטמין A (10 אחוז מה-DV). בנוסף לוויטמין K (96.2 מיקרוגרם, או 80 אחוז מה-DV).

מתכון קל להכנה לאספרגוס. צולים אספרגוס במחבת. מטפטפים עליו שמן זית וחומץ בלסמי ומגע של מלח ופלפל להוספת טעם.

לפת מבושלת או כבושה עם לימון ולא סוכר

הלפת היא אחד הירקות הבודדים שיכולים להרוות צימאון. תכונה זו אידיאלית גם עבור חולי סוכרת. הם מכילים מים בכמות גבוה. התכונה הזו עוזרת לשטוף את הגוף מפסולת ומזהמים המחליפים את המים שלנו בגופנו. הלפת עוזרת להפחית את הסיכון להשמנה. לצד סוכרת ומחלות לב אחרות. לפת מבושלת היא אחד הירוקת הטעימים בתפריט שלי.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 × three =