לפת ערכים תזונתיים מתכונים למה היא כל בריאה לנו ?

לפת ערכים תזונתיים מתכונים למה היא כל בריאה לנו ?

הכירו את הירק שהיה הכוכב של התקופה רומית. גם מישל אובמה גדלה אותה בגינת הירקות של הבית הלבן. בישראל מכירים אותם הודות לצנצנות של הירק הכבוש הנמכר בחנויות. טרם ניחשתם? קבלו אותה – לפת ערכים תזונתיים מתכונים למה היא כל בריאה לנו ?

לפת ערכים תזונתיים מתכונים

לפת ערכים תזונתיים מתכונים

למה הלפת נחשבת מזון בריא ומומלץ לדיאטה

ירקות שורש כגון תפוחי אדמה, גזר, סלק, וצנונית הם אידיאליים במיוחד אם יש לך סוכרת. אבל לא רק. גם אם אתם מנסים לרדת במשקל. מחקר שנערך לאחרונה קבע מספר עובדות לגבי ירקות שורש:

משאירים תחושת שובע.

מסייעים במניעת מחלות כרוניות.

משתלבים בתפריט המסייע לירידה במשקל.

תורמים להורדת ערכי הכולסטרול והסוכר.

רבים מהירקות הללו, ובלפת הטרייה והכבושה כמובן, יש מעט פחמימות. בנוסף\ הם עשירים בויטמין C.

מה גם שבירקות שורש יש גם הרבה סיבים תזונתיים. השילוב מסייע למי שנמצא בדיאטה או משלב מזונות על בתפריט, להישאר עם תחושת שובע לאחר ארוחה, ותורם לשמירת מערכת העיכול שלך תקין.

עוד באתר  – התכונות התזונתיות של שיבולת שועל 

תרומה לבריאות העצם

כוס אחת של קוביות לפת מכילה 138 מיקרוגרם של ויטמין K.

זה 153 אחוז ממה שאתה צריך לקבל מדי יום. הרכב זה מסייע לבריאות העצם ומהווה גורם חשוב לקרישת דם. זאת עוד הוכחה לכך שכולנו צריכים לאכול יותר ירקות שורש כחלק מתפריט מאוזן.

אכילת לפת כבושה או מבושלת יכולה לסייע בהורדת לחץ דם

מחקרים מראים כי לירקות שורש בכלל, ולפת בפרט, יש תכונות שתורמות לבריאות:

  • השפעה חיובית על תפקוד כלי הדם.
  • תרומה להפחתת לחץ דם.
  • עיכוב הצטברות טסיות דם, ושימור או שיפור תפקוד לקוי של האנדותל.

באופן כללי, תזונה עשירה בכל הפירות והירקות הוכחה כמורידה את לחץ הדם. שימו לב, בלפת יש גם אשלגן, שנחשב כמסייע בהורדת לחץ הדם על ידי שחרור נתרן אל מחוץ לגוף ועוזר לעורקים להתרחב.

המתכונים המנצחים לפת כבושה ומוחמצת הכי פשוט וטעים שיש

אין בין לעדה העירקית שלא גדל על לפת מבושלת ביום שבת בבוקר, בימי החורף או בלפת כבושה עם לימון כחלק מתפריט החמוצים הטבעיים. אז רגע לפני שצפו במתכונים של חמוצים סלק ולפת, נזכיר לכם להיזהר עם כמות המלח.

צפו בווידאו מתכון ללפת מוחמצת בסגנון עירקי אורגינל החמצת לפת כבושה במלח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

twelve − five =