ערכי לחץ דם תקין טבלאות בדיקה עצמית

ערכי לחץ דם תקין ערכי לחץ דם תקינים טבלה

המודעות ללחץ דם מאוזן מביאה אנשים רבים להחזיק מתקן ביתי לבדיקת לחץ דם. בכתבה זו נביא טבלאות ערכי לחץ דם תקין ומחשבון לחץ דם גבוהה בעמוד זה באתר הסוכרת הישראלי טבלת לחץ דם

ערכי לחץ דם תקינים טבלאות

ערכי לחץ דם תקינים טבלאות

איך קוראים ערכי לחץ דם

ללחץ הדם יש 2 מאפיינים . ערך עליון וערך תחתון . פירוש ערכי לחץ דם . 

לחץ דיאסטולי  – המספר הנמוך יותר הוא לחץ הדם בכלי הדם בזמן שלהב אינו מתאמץ שאין הזרקה

לחץ דם סיסטולי – לחץ הדם המוזרק מהלב אל אבי העורקים והוא המספר הגבוהה 

לחץ דם תקין נע בין הערכים 120/80 לבין 70/100 לפי מחשבון לחץ המוצג לפנינו. 

לחץ דם תקין ערכי לחץ דם תקינים טבלה

לחץ דם תקין ערכי לחץ דם תקינים טבלה

שמירה על ערכי לחץ דם תקין

אחד מהאתגרים הגדולים של הרפואה כיום , לצד שמירה על ערכי סוכר תקינים לאורך זמן ושמירה על A1C נמוך הוא שמירה על לחץ דם תקין לאורך רוב שעות היום בקרב כלל האוכלוסייה. מצב מתמשך של לחץ דם גבוהה מעלה את הסיכוי למחלות לב ולתמותה מוקדמת.

בשנים האחרונות מטפחים ארגוני הבריאות וקופות החולים מודעות לאורל חיים בריא על מנת למנוע התפתחות לחץ דם גבוהה בשל אורח חיים.

שמירה על ערכים תקינים של לחץ הדם מושגת על ידי אורח חיים תקין תזונה נכונה פעילות גופנית , הימנעות מכעסים מיותרים , הפסקת עישון , הימנעות משתיית אלכוהול ובדיקות שגרתיות לגילוי לחץ דם גבוהה מבעוד מועד.

דרכים להורדת לחץ דם גבוהה מחשבון לחץ דם

  1. שמירה על משקל תקין – לא להתבייש ! גשו לרופא המשפחה לבדוק לחץ דם וכן את משקל הגוף והתייעצו עם דיאטנית מוסמכת של קופת חולים 
  2. התעמלות הליכה ופעילות גופנית – הקפידו על התעמלות בריאה בקבוצה או לבד , הליכות בערב ופעילות גופנית מבוקרת 
  3. אכילה בריאה ומאוזנת – זה הזמן להוריד את כמות הנתרן והמלח באוכל , לאכול אוכל טרי , הרבה ירקות ופרות. גם כאן לא תזיק פגישה אחת למודעות והסברה עם דיאטנית של קופת החולים שלכם.  לדיאטנית יכולת להתאים תפריט תזונתי , כמו תפריט לחולה סוכרת , להסביר לכם את עקרונות התזונה הנכונה ולפעול בשיתוף פעולה עם רופא המשפחה. 
  4. צריכת מזון ללא מלח או מזון דל נתרן – אפשר בקלות להוריד לפחות 1/3 מהמלח באוכל שלנו . בלי מאמץ ובלי לפגוע בתפריט . אין צורך להוסיף מלח לאוכל מעבר למה שכבר יש בו , חטיפים עתירי נתרן או מזון משומר עם יותר מ 1000 מג נתרן עדיף שיישארו בחנות . בעקרון מזון דל נתרן מכיל מעל 100 מג נתרן ל 100 גרם מוצר .  בהקשר הזה אציין את בגינה לבנה של תנובה , גבינה דלת נתרן שניתן למצוא בקלות במקרר בסופר מרקט. 
  5. אפשר לבדוק גם תפריט לחולה סוכרת ולשאוב ממנו השראה לתפריט בריא . 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *