סוכרת פסח מגזין פסח של אתר הסוכרת הישראלי

סוכרת פסח מגזין פסח של אתר הסוכרת הישראלי

כמו לפני כל חג בו התפריט היום יומי שונה מאשר בשגרת חיים של חולה הסוכרת, חשוב להכיר את המתכונים והטיפים המנצחים. אז כן, יש לו מעט תפריטים וגיוון קולינארי גם למי ששומר על ערכי הסוכר בדם. בכתבה זו מגזין 2022 סוכרת פסח. מתכונים של חלי ממן ועוד. טיפים בנושא סוכרת פסח. מה אוכלים בחג ? 

סוכרת פסח מגזין פסח

סוכרת פסח מגזין פסח

מצות לחולי סוכרת סוכרת פסח

סוכרת פסח זהירות מצות לפניך !  זו לא סיסמא אלא אזהרה אמת. למצות , מכל סוג , ערך קלורי רב ובניגוד ללחם מלא מקמח שיפון או לחם כוסמין הן אינן משביעות.

  • מצות מקמח לבן אף יכולות לגרום לעליית סוכר מהירה ומיותרת.
  • לכן מומלץ להמעיט במצות , לאכול אותן במידה מבוקרת ובהתאם למשטר פחמימות מתוכנן היטב ודיאטה מאוזנת לחולה סוכרת .

מה אסור לחולי סוכרת לאכול 

רשימת מזונות שאינם מומלצים לחולי סוכרת עקב ריבוי קלוריות וריכוז סוכר. בניית תפריט לחולה סוכרת בפסח היא חשובה מאד ! ההקפדה חשובה על מנת לסייע לשמירה על רמות הסוכר בדם. אז אספנו עבורכם את ההמלצות למזונות ממולצים לחולי סוכרת וגם כאלו שאינם מומלצים לחולה סוכרת 

פסטה זה סוכר ! תפריט סוכרת בחג פסח

בשפה פשוטה מזכירה לנו התכנית טעמו המר של הסוכר מיקי חיימוביץ  שמצה וגם אורז ופסטה הם בעצם סוכר. חשוב לשמור תזונה דלת קלוריות גם בחג פסח ! התזונה המודרנית ותרה על השומנים הבריאים שיש באבוקדו , אגוזים שקדים המאובחנים כבעלי שומן בריא.

כיום רוב המטופלים הם כאלו שסובלים מעודף משקל ולא צורכים את אבות המזון הבריאים. אז מה עושים עם מתכון לחולה סוכרת בפסח  ?

  • מחליפים את מנות הפחמימות במנות קטנות של ירקות טריים , עוף , דג וירקות עתירי שומן בריא .
  • הליכה בחול המועד פסח , בשעות בערב פעמיים שלוש בשבוע תועיל לשרוף סוכר , שומן מיותר לסייע לשמור על בריאות כלי הדם. 

סוכרת פסח מגזין פסח של אתר הסוכרת הישראלי

מזון דל סוכר 5 כללי הברזל לשמירה על תפריט דל סוכר

אז איך מתמודדים עם סוכרת פסח  ? מטרת דיאטה לחולה סכרת היא למקסם את התועלת התזונתיים שלך לכל גרם קלוריות ופחמימות לצד שמירה על הנאה קולינרית ושובע רצוי לבחור מזונות מותרים לחולה סוכרת רצוי לבחור ירקות ומצרכים שאינם תורמים לעלייה מהירה של הסוכר בדם !

משקאות ממותקים ⇓   מים ⇑   
מחליפים משקאות עם סוכר למים בריאים ונהנים לא פחות . למים ניתן להוסיף מעט לימון  או עלי נענע או רוזמרין

מצות ⇓  קמחים מלאים לחם שיפון ⇑
לחם שיפון וקמחים מלאים מונעים עלייה מהירה בערכי הסוכר בדם , מתעלים לאט יותר ויש להם פחות קלוריות

פחות פירות עתירי סוכר ⇓   יותר ירקות טריים ⇑   
מוותרים על האבטיח ופירות עתירי סוכרת לטובת מנות ירק נוספות ביום תתפלאו כמה טוב יכול להיות מלפפון טרי

אוכל תעשייתי וחטיפים כשרים לפסח ⇓   שקדים ואגוזי מלך  ⇑ 
ותרו על שקיות החטיפים המפתות בסופר וקחו לכם שקדים ללא מלח או אגוזי מלך עתירי שומן בריא 

התעלמות ⇓   מודעות ⇑   
הגברת מודעות לאוכל בריא , שמירה על מזון דל סוכר וביקור מעת לעת אצל דיאטנית של קופת חולים יסייע בהקניית הרגלי תזונה נכונים , יתרום לבריאות ויעשה לכם טוב על הלב 

מודעות גוגל



מתכונים לפסח לחולה סוכרת

 

דג בתנור מבושל ללא תבלינים מעובדים ללא סוכר דל נתרן

למה הד בצלחת ולא בים  ?  או בבריכת הדגים ?   פשוט מאד כי יש בו לא מעט תכונות שכחלק מדיאטה מאוזנת לחולי סוכרת ודיאטה להקטנת הסוכר בדם הוא יכול להוות מנה עקרית בתפריט דגי הים הטריים נהנים רמות שומן רווי נמוכות , הוא מכיל אומגה 3 , חלבון ברמה גבוהה , דל פחממות וקל להכין אותו בתנור . רצוי להתייעץ עם דיאטנית לסוכרת ולשלב בתפריט מאזן לחולה סוכרת

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net

מצרכים למתכון מזון מומלץ לחולה סוכרת כחלק מתפריט מאוזן לחולה סוכרת

1 נתחי דג ים מפולט שניתן לרכוש בסופר מרקט ובפינת הדגים בשופרסל , טיב טעם וברתות מגה בעיר או יינות ביתן ברוב הסניפים . ניתן לבקש ניקוי של הדג וחלוקה לנתחי פילה

2 גזרים קלופים חתוכים לטבעות

טימין ורוזמרין טריים מעט גרגיר פלפל שחור ועדיף מאד להמנע מתערובות תבלינים תעשייתיות

גזר קולורבי ושומר טרי חתוכים וקלופים לקובית יהוו תוספת קולינרית יפה

  הוראות הכנה מתכון לפסח לחולה סוכרת

מפזרים נתחי הדג על מגש , עדיף על מצע של נייר אפיה ( לא אלומניום ) ומורחים מעט שמן זית.

על הדג והירקות ניתן לפזר מעט שמן זית לצד עשבי התיבול הטריים , 25 דקות בתנור בחום בינוני ולהשאיר עד לעשייה מלאה לפי הטעם ( מומלץ לאכול עסיסי )

ניתן להגיש בצלחת על מצע חסות טריות ועלים ירוקים שייספגו את טעמי הדג והירקות שאתו ויהוו תוספת קלה לסוף הארוחה

Image courtesy of Sira Anamwong at FreeDigitalPhotos.net

 

כל הזכויות שמורות לאתר gloo.co.il  המידע אינו תחליף להתייעצות עם דיאטנית מוסמכת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

20 − sixteen =