כמה ביצים מותר לאכול ביום תזונה בריאה

כמה ביצים מותר לאכול ביום תזונה בריאה

הרבה מהבלבול סביב אכילת ביצה נבע מהעובדה שחלמונים מכילים כולסטרול. בעוד שחלק מהכולסטרול בגופנו חיוני, סוג וכמות הכולסטרול בדם שלנו מתואמים עם הסיכון למחלות לב. בכתבה זו כמה ביצים מותר לאכול ביום תזונה בריאה. 

כמה קלוריות כמה כולסטרול והתשובה לשאלה כמה ביצים מותר לאכול ביום

ביצה היא מקור טוב לחלבון ומכילה יותר מתריסר ויטמינים ומינרלים. כל הכולסטרול והשומן בביצה נמצאים בחלמון. חלבון ביצה מכיל מעט יותר חלבון מאשר חלמונים. כדי להפיק את הערך התזונתי מהמוצר ניתן לנקוט במספר דרכים.

עוד באתר  ממתיקים טבעיים לחולה סוכרת

אפשר למשל לצמצם את החלמונים במתכונים. אם אתם לא אוכלים ביצה קשה ומעדיפים חביתה, ניתן לשלב שני חלבוני ביצה וחלמון אחד להכנת החביתה. אם תשלבו ירקות וגבינה דלת שומן בתפריט לצד לחם מדגנים מלאים. 

כמה ביצים אפשר לאכול ביום אתר הבריאות והתזונה של ישראל

כמה ביצים אפשר לאכול ביום אתר הבריאות והתזונה של ישראל

ערכים תזונתיים ביצה קשה או חביתה כמה קלוריות יש בביצה מחשבון קלוריות 

ביצה שוקלת בין 45 ל 70 גרם, תלוי בגודל. טבלת ערכים תזונתיים וערך קלורי לביצה בודדת נלקחת מטבלת 100 גרם והומר ליחידה בת 70 גרם.

 מים 55.5 גרם
קלוריות 108.75 קלוריות
חלבונים 17.67 גרם
פחמימות 0.54 גרם
פחמימות זמינות 0.675 גרם
שומן 7.1325 גרם
שומן רווי 0.285
שומן חד בלתי רווי 0.345
שומן רב בלתי רווי 0.12
כולסטרול 281.25 מ"ג

ביצה וכולסטרול האמת והמיתוס התשובה האם האפשר יותר מביצה ביום ? 

ביצה יכולה להיות חלק מתזונה בריאה במידה ואתם מאמצים תפריט מאוזן . הביצים זכו בעבר לסנטימנט שלילי. מדוע ? בגלל תכולת הכולסטרול הגבוהה שלהן. ביצה בודדת מכילה בסביבות 210 מ"ג של כולסטרול תזונתי. איגוד הלב האמריקאי ממליץ לצרוך לא יותר מ-300 מ"ג ליום של כולסטרול. כך שעם ביצה אחת אתם בהחלט עומדים ביעד. 

האם ביצה היא מוצר מזון בריא ?

בהנחה שהמוצר מגיע לצלחת שלנו בצורה מבוקרת ובהתאם לתקן, אנו אוכלים בכמות תקינה ולא מוגזמת, אין ספק שיש לביצה מקום בתפריט המאוזן. 
ביצים הן מזון מלא ומזין המהוות מקור זול לחלבון ומכילים רכיבים תזונתיים נוספים כגון קרוטנואידים, ויטמין D, B12, סלניום וכולין.

כשאוכלים ביצים, חשוב להקדיש תשומת לב מיוחדת גם למאכלים שאתם אוכלים לצדן כמו, לחם לבן, חמאה, מלח ו/או בשרים מעובדים כמו נקניק או נקניקיות, שאינם כל כך טובים ללב שלנו ולא פחות חשוב  – ממרחים או רטבים עתירי נתרן וחומרים מעובדים. 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *