מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי

מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי

לרובנו חג השבועות הוא סמל לחג חלבי, בו אוכלים בעיקר מאכלים חלביים כמו פסטות, פשטידות, גבינות ומאפים שונים. מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי.

לארוחות החלביות ישנה ״סטיגמה״ של ארוחות קלילות, ומכאן יש החושבים שאלו ארוחות המכילות כמות קלורית קטנה יותר מארוחה בשרית ״כבדה״ יותר, לכן ניתן לאכול יותר.

אך חשוב להבין כי הכמות הקלורית נקבעת מהכמות הנאכלת, אחוזי השומן של המוצרים (ישנן גבינות עם אחוזי שומן מעל 30%) הרכב הארוחה ועוד. אז קבלו כמה טיפים להתנהלות נכונה בערב החג – באדיבות : אלכס שצ'וקין דיאטנית קלינית BSc. R.D בחלי ממן רשת המתמחה באורח חיים בריא. ומתכון קל להכנה של קדאיף ריקוטה.

איך שומרים על הגזרה ועל הבריאות התזונתית בחג ? 

קבלו את הטיפים של אלכס שצ'וקין דיאטנית קלינית BSc. R.D בחלי ממן רשת המתמחה באורח חיים בריא.

עוד באתר כמה ביצים מותר לאכול ביום תזונה בריאה

  1. בחירת הגבינות – בחרו בגבינות דלות שומן להכנת מנות החג בבישול ואפייה לדוגמה שמנת לבישול 9%-10%, גבינות עד 5% שומן וכד׳ כך תוכלו להפחית את אחוזי השומן והערך הקלורי ולהפוך את הארוחה לבריאה יותר.
  2. רטבים ותיבול – השתדלו לבחור בתיבול טרי לדוגמה רוזמרין, בזיליקום, שום, פטרוזיליה, שמיר ופחות להתבסס על רטבים מוכנים המכילים סוכר ומלח בכמויות גדולות. כמו כן נסו להתבסס על רטבים חלביים על בסיס גבינות ופחות על בסיס שמנת והשתדלו לתבל אותם בעצמכם- כך תוכלו לשלוט על כמות המלח, השמן והסוכר בהם. טיפ נוסף – ניתן לדלל את רוטב השמנת עם חלב וכך להפחית את הערך הקלורי של הרוטב.
  3. ירקות וסלטים בגח שבועות  – הקפידו שבערב החג יהיה מגוון גדול של סלטים טריים, ירקות חתוכים בכל המינים והגוונים כמו קישואים, פלפלים, חצילים, עגבניות, גזרים ברוקולי, כרובית ועוד. הירקות דלים בשומן וקלוריות ועוזרים לתחושת שובע גדולה יותר. העדיפו להתחיל את הארוחה עם סלט.
  4. צלחת מנצחת – הקפידו שבצלחת יהיו גם ירקות טריים, מלאו את הצלחת לאחר חשיבה כך שתוכלו לטעום מכל המטעמים שאתם תכננתם.
  5. אין צורך ״לצום״ לפני ארוחת החג.
  6. הגיעו לערב החג כאשר אכלתם באופן מסודר ומאוזן במהלך היום ולא פספסתם ארוחה כי ״יש ארוחת חג״.
  7. זכרו שהמטרה היא לא להגיע מורעבים לארוחה ולאכול בכמות גדולה ממה שתכננתם. כשאנו מגיעים בתחושת רעב מתון אנחנו שולטים בכמויות.
  8. קינוחים לשבועות  – בדרך כלל אנחנו רוצים לטעום מכל קינוח בחג ולוקחים פה ושם ביס, כך שזה הופך לאכילה לא מבוקרת, ומצטבר לכמות קלוריות שאנחנו אפילו לא יודעים להעריך. שימו לכם בצלחת קטנה פרוסה מהקינוח שהכי אהוב עליכם ותהנו ממנה.

 

מתכון לייט לכיבוד ואירוח קדאיף ריקוטה של חלי ממן

מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי

מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי

מצרכים ל- 3 מנות:
75 גרם אטריות קדאיף
250 גרם גבינת ריקוטה
לקישוט: 1 כף פיסטוקים קצוצים + 9 פירות יער קטנים/3 תותים קטנים
אופן ההכנה:
מרססים 3 שקעים בתבנית מאפינס בתרסיס שמן.
בתחתית של כל שקע מסדרים שליש משערות הקדאיף ואופים בחום בינוני מעט שיהפכו להיות קריספיים ומעט שחומים.

הקפידו על אפיה קצרה של כעשר עד חמש עשרה דקות.
משחררים מהשקעים את קעריות שערות הקדאיף שנוצרו ומניחים להתקרר. לאחר מכן.

  • מזלפים שליש מגבינת ריקוטה לכל קערית שערות קדאיף.
  • מקשטים במעט פיסטוק קצוץ ו 3 יחידות של פרי יער או תות אחד קצוץ.
  • מי שאוהב יותר מתוק יכול לערבב את גבינת הריקוטה עם מעט ממתיק מלאכותי לפני ההזלפה לקעריות הקדאיף.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

17 + 1 =