אכילה בריאה לאיזון רמת הסוכר בדם

 

אכילה בריאה לאיזון רמת הסוכר בדם

 

 

האם תפריט מומלץ לחולה סוכרת שונה מתפריט בריא אחר? לא כדאי לכולם להקפיד על רמת סוכר נמוכה בדם?

רופאים ומומחים לתזונה ממליצים היום לכלל האוכלוסיה להקפיד על כללי התזונה שעד עכשיו כוונו לחולי סוכרת. סוכרת סוג 2 נגרמת במקרים רבים מאכילת תפריט לא בריאה ופחות מדי פעילות גופנית. כדי למנוע התפרצות מחלת הסוכרת, אחת ההמלצות החשובות ביותר היא להקפיד לאכול תפריט בריא ומאוזן. עם אורח חיים בריא ניתן, לעיתים קרובות, למנוע התפרצות המחלה.

מצאתם טעות דווחו לנו 




כללי תזונה שיביאו לשמירה על רמת סוכר נמוכה בדם:

  • הגדלת כמות הירקות ובעיקר ירקות ירוקים
  • הקפדה להוסיף קטניות לתפריט 2-3 פעמים בשבוע
  • אכילת דגנים מלאים במקום מאכלים המכילים קמח לבן
  • אכילת מוצרי חלב דל שומן

לחולי סוכרת מומלץ שפחמימות יהוו עד 50% מהתפריט היומי. רוב הפחמימות יגיעו מפירות, ירקות ודגנים מלאים שמכילים כמויות גדולות של סיבים תזונתיים ויותר ויטמינים ומינרלי מפחמימות מעובדות. המזון נעכל באיטיות בגוף וגורם לעליה הדרגתית של סוכר בדם. אינסולין מופרש בכמויות רצוית והגוף מתחזק מפעילות תקינה. משיפור בתפריט נרוויח בריאות טובה יותר, רמה גבוהה יותר של אנרגיה ובכלל שיפור באורח חיים.

פחמימות בריאות או פחמימות ריקות?

בפחמימות ריקות הערך התזונתי נמוך מאד ביחס לערך הקלורי, לדוגמא – לחם לבן, סוכר לבן, סירופ תירס, משקאות ממותקים, סוכריות ומזונות מעובדים נוספים. כאשר אנו אוכלים פחמימות ריקות, הסוכר מתפרק מהר, גורם לעליה חדה ברמת הסוכר בדם ואחר כך לירידה חדה. הגוף לא מקבל ויטמינים ומינרלים חיוניים למרות כמות הקלוריות הגדולה שאנחנו אוכלים.

פחחמות מורכבות והשפעה סוכר בדם ולחץ דם 

פחמימות מורכבות מקורן במזונות מן הצומח והן בעלי ערך תזונתי גבוה ביחס לערך הקלורי שלהן. מעבר לקלוריות שהן מספקות, יש בהן ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים שחיוניים לתפקוד תאי הגוף. דגנים מלאים, ירקות עמילניים וקטניות הם דוגמאות לפחמימות מורכבות. כאשר אנו אוכלים מזונות המכילים פחמימות מורכבות, רמת הסוכר בדם יציבה יותר – העליות והירידות הן מתונות הרבה יותר, והגוף מקבל את כל הויטמינים והמינרלים להם הוא זקוק לתפקוד תקין ומסייע להקטנת לחץ דם. 

בריאות ודיאטה

כאשר המטרה שלנו היא לשפר את רמת הבריאות שלנו ולשמור על משקל תקין, חשוב להקפיד לבחור פחמימות מורכבות כשמרכיבים את התפריט היומי. פחמימות אלה מווסתות את רמת הסוכר בדם וגורמות לעליה מתונה והדרגתית של סוכר בדם ולתחושת שובע לאורך זמן. אנחנו אוכלים כמות קטנה יותר עם ערך תזונתי גבוהה יותר וכך מספקים אנרגיה חיונית לגוף ושומרים על גוף בריא ומשקל תקין.

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?  

השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות לבעלי נכות בעיה רפואית ולמי שאינו מוגדר כבעל לחץ דם תקין 

[si-contact-form form='1']

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *