דיאטה לחולי סוכרת

דיאטה לחולי סוכרת טיפים להקטנת כמות הסוכר בגוף

מחקרים רבים מצביעים על הנזקים הרבים שסוכר גורם לגוף שלנו, כמו סוכרת סוג 2 (Type 2), מחלות לב וגם עששת. עודף סוכר בגוף יכול גם לגרום לשינויים רגשיים כמו הגברת חרדות ודכאון. במצבי רוח מסויימים הרבה מאיתנו חושבים מיד על אוכל מתוק – כשאנחנו שמחים אנחנו אוכלים עוגה, כשעצוב לנו אנחנו אוכלים גלידה, כשאנחנו עצבניים אנחנו מחסלים קופסת עוגיות. מצבים אלה מאד מוכרים. הסוכר שבאוכל שלנו מוריד את רמות הקורטיזול בדם, ההורמון שמופרש במצבי לחץ. אבל הסיפוק הוא לזמן קצר בלבד.

מהי סוכרת ולמה מומלץ להימנע ממזונות עתירי סוכר ?

סוכרת היא מחלה כרונית בה רמת הסוכר בדם גבוהה מהרצוי. הורמון האינסולין, שהוא אחראי על ספיגת הסוכר מהדם לתאי הגוף, מופרש בכמויות קטנות מהנדרש בעקבות תפקוד לא תקין של הלבלב מה שמכריח לחיות בדיאטה מונחית תזונת סוכרת בהמשך העמוד6 טיפים להקטנת הסוכר בגוף ודיאטה לחולי סוכרת 




כמה הצעות להקטין את כמות הסוכר בגוף

 

  1. לבדוק כמה סוכר יש במאכלים מסוימים, במיוחד באלה האהובים עליכם. היום אנחנו יודעים שסוכר נמצא בהרבה מאד מאכלים. כדאי לשים לב שכפית סוכר שוות ערך ל- 4 גרם סוכר. אז אם ברביולי הקפוא האהוב עלינו יש 20 גרם סוכר, זה שווה ערך ל-5 כפיות סוכר.
  2. זהירות ! פירות יבשים מסוכרים מכילים כמות גדולה של סוכר. במקום פירות יבשים אפשר לאכול פירות טריים שמכילים יותר סיבים תזונתיים ויותר ויטמינים ומינרלים מזינים. הרבה מאד מוצרים 
  3. מזון מתועש ? זה רק נראה בריא ! ארגון הבריאות העולמי טוען שלא פחות ל 6-9 כפיות סוכר ביום. הרבה מהסוכר שאנחנו אוכלים הוא באוכל מתועש, מיצים וממתקים ולכן כדאי להקטין את צריכת מאכלים מאלה.
  4. במקום סוכר אפשר להשתמש באוכל מתוק אחר – סטיביה בקפה, פירות טריים  במקום עוגיות, או קינמון או תמצית וניל במקום חלק מהסוכר באפיה.אגב קינמון ניתן לצרוך כמקלות קינמון המוסיפים לחן של הגשת הקפה או כאבקה. 
  5. כשמתחשק משהו מתוק תנסו לצאת להליכה קצרה. פעילות גופנית, גם במנות קטנות, משפרת את מצב הרוח ומפחיתה את הצורך הלא רציונאלי במשהו מתוק שאולי עושה קצת טוב על הלב אבל מגדיל את רמות הסוכר בגוף. 
  6. לצחצח שיניים במקום לאכול משהו מתוק. הטעם הנקי של משחת השיניים או חומר לשטיפת הפה לעיתים מבריח את הצורך במשהו מתוק. מחקרים מאראים שצחצוח שיניים תורם להרגשה רעננה של חולה סוכרת ומוריד את הצורך לחטוף משהו מתוק. 

לסיכום מתוק מאד ! הקטנת כמות הסוכר באוכל שלנו, גם במעט, השפעה ויתרונות גדולים. נכון וידוע שלבצע שינוי הרגלים תזונתיים הוא לא דבר פשוט, ושינוי הרגלי אכילה היא משימה קשה במיוחד. אבל אם ננסה, שוב ושוב, יהיה לנו סיכוי להצליח ולחיות חיים בריאים יותר עם מחלת הסוכרת 

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?  

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי חברות ביטוח איתור כספים אבודים חינם לחולי סוכרת לחצו כאן  או השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות

תגובות ושאלות יתקבלו בברכה.

טופס צור קשר

* indicates required field




CAPTCHA


Refresh











 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *