ההבדל בין פרי לירק אתר הסוכרת

ההבדל בין פרי לירק אתר הסוכרת

במאמץ להתאים מזון אידאלי לחולה סוכרת או טרום סוכרת אנו נתקלים בהמלצות לתזונה מן הצומח. לכן חשוב להכיר את ההבדל בין ההבדל בין פרי לירק ואת הערך הקלורי של כל אחד מהם על מנת לייצר תפריט מאוזן לחולה סוכרת

ראשית יש להבחין בין ההגדרה הבוטנית להבדל בין פרי לירק לבין ההגדרה התרבותית או ההגדרה הקולנירית. האם תפוח אדמה הוא ירק ?  לא ברור כי במקורות הוא נקרא פרי האדמה. לכן לאבחנה החשובה בין פרות לירקות  נוסיף גם עומס אינדקס גליקמי , רמות סוכר והשפעה על איזון רמות הסוכר בגוף.

ההגדרה הבוטנית של פרי אמצעי של הפרח להפצת זרעים באמצעות גוף צמחי עסיסי עם זרעים עטופים בקליפה. לפי כך שגם לירקות יש פרי והאבחנה בין פרי לירק היא תרבותית וקולינרית  

המשפט האמריקאי ההבדל בין פרי לירק 

קצת היסטוריה על ההבדלים. שנת 1893 הייתה שנה סוערת בארצות הברית של אמריקה. הרבה לפני היותה מעצמה עולמית התעסקה אמריקה בשאלה האם עגבנייה היא פרי או ירק והשאלה הונחה לפתחו של בית המשפט העליון בפסק דין שידוע בשם ((Nix v. Hedden, 149 U.S. 304 (1893) .

לבסוף קבע בית המשפט שעל סמך השימוש במטבח הוא מבטל את מכס המגן לאחר שהגדיר את העגבנייה כירק והכתיר אותה אחת ולתמיד כמלכת המטבח.

אז מבחינת ההבדל בין ירק לפרי מבחינת התפריט של חולה סוכרת הוא בעיקר בכמות הקלוריות הפחמימות ומהירות והשפעה על רמות הסוכר בדם ובטווח הארוך השפעה על ערכי A1C . לנוכח ההגדרה הפלואידית של ההבדל בין פירות לירקות יש להתייעץ עם דיאטנית לגבי כל מוצר. 

ההבדל בין פרי לירק אתר הסוכרת

ההבדל בין פרי לירק אתר הסוכרת

מה אתם חושבים על תירס?

גולשים רבים שואלים האם תירס הוא ירק או שמא פרי. ובן תירס הוא לא אחד מהם. בהגדרה תירס או עשב. כן ממש כך. הוא התפתח במקסיקו וכיום בארצות הברית הוא נחשב לגידול החקלאי הנפוץ ביותר. 

תפוח אדמה הוא ירק? פרי?. או סתם טעים ומשמין?.

תפוח אדמה נחשב לאחד המאכלים הנצרכים ביותר בעולם אחרי אורז, חיטה ותירס. הוא מהווה מצרך בסיסי בקרב בני אדם מכל העולם.

ישנו בלבול ורבים מחשיבים את תפוח האדמה לירק. זאת מכיוון שהוא ממוקם לצד הירקות בסופר, ומכיוון שישנם סוגים שונים של סלטי ירקות שמכילים בתוכם גם תפוח אדמה. אך בשונה מירקות, תפוח אדמה מכיל כמות גבוהה של עמילן ולכן הערך הקלורי שלו דומה לערך הקלורי של מנת פחמימה, ולכן בארוחה אינו מהווה תוספת כירק.

ירקות ותפריט מומלץ לסוכרת 

ארטישוק , אספרגוס , ברוקולי מאודה ירק מומלץ לחולה סוכרת
דלורית , דלעת אין הבדל מבחינה קלורית לתפריט של סוכרתי
חצילון או חציל אינם מומלצים לתפריט סוכרתי ונחשבים לירק
כרוב לבן וכרוב אדום אינם מעלים את רמות הסוכר.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *