פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה

פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה

פיתה לחולה סוכרת האם מותר כתבה מיוחדת באתר הסוכרת של ישראל !

הפיתה היא אחד המאכלים הישראליים הנפוצים במסעדות ואוכל רחוב . אבל כאשר מדובר בחולה סוכרת צריך לחשוב  פעמיים ולקרוא היטב את הכתבה על פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה

פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול וכמה 

אין ספק שכל מאכל בפיתה הוא טעים כפליים. אבל גם כמות הפחמימות והקלוריות בפיתה היא כפולה ומכופלת ונחשבת לפריט מזון שאינו מקובל בתפריט לחולה סוכרת . נכון שמעת לעת אפשר לשבור את השגרה עם איזו חצי פיתה עם פלאפל או נתח בשר עסיסי אבל שימו לב לא להגזים ובדוק רמות הסוכר בדם.

פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה

פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה

למה חולה סוכרת צריך להמעיט לאכול פיתה 

הפיתה מורכבת מכל אבות המזון שאינם מומלצים במסגרת מזון מומלץ לחולה סוכרת.

פיתה עשויה מקמח לבן למעט פיתות מקמח מלא ( רצוי לבדוק הרכב מדויק )

הפיתה מכילה מלח ונתרן בכמויות גבוהות

הפיתה מכילה סוכר בצק לבן עם סוכר המשמש להתפחה של הבצק

פיתה טובה יכולה בקלות לגרום לנו לאכול עוד פיתה , כי באמת אם נודה על האמת היא מעדן אמיתי

הסכנות באכילת לחם לבן הן ברורות:  עלייה מהירה בערכי הסוכר בדם , עלייה בערכי מחשבון A1C  וכמובן לאחר מכן נזקי סוכרת שיכולים להופיע כגון כף רגל סוכרתית . בהקשר הזה נמליץ על צפייה בתכנית של מיקי יחימוביץ על טעמו המר של הסוכר.

לחם מומלץ לחולה סוכרת 

חולה סוכרת יכול לגוון את התפריט במספר סוגים של לחמים טעימים ובריאים שהמרכיב העיקרי שלהם הוא קמחים מלאים , קמח שיפון או כוסמין. לכן חשוב לרכוש לחם שבו אנו רואים את התווית עם המרכיבים המלאים שכן לכל מוצר אחר שמגיע ללא תווית לא תמיד ניתן לדעת מה הרכב הקמח הלבן בכיר הלחם.

לחם 100% שיפון לחם 100% כוסמין 

חשוב להדגיש כי לחמים בנושאים תווית של 100% קמח שיפון או קמח כוסמין הם כאלו המורכבים מ 100% קמח שיפון או כוסמין ללא תוספת קמח אחר ובטח ללא תוספת קמח לבן או קמח חיטה בכמות זו אחרת . 

 

 

פיתה לחולה סוכרת האם מותר לאכול כתבה על מוצרי מאפה מומלצים לחולה סוכרת האם מותר לאכול פיתה במסגרת תפריט לחולה סוכרת , רשימת מוצרי מאפה ולחמים מומלצים לסוכרת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *