ירקות קפואים בריאים יותר או פחות

ירקות קפואים בריאים יותר או פחות

לאברהם הירקן יש בעיה. מצד אחד הוא אוהב למכור את הירקות שלו טריים ישר מהשדה ומצד שני בשנים האחרונות הלקוחות מבקשים ממנו גם שיציב מקרר עם ירקות קפואים שכל להוציא מהמקפיא להפשיר והניח בסיר. אז מה יותר טוב האם ירקות קפואים בריאים יותר או פחות 

ירקות קפואים בריאים יותר או פחות

ירקות קפואים בריאים יותר או פחות

במיה על חוט הכי רחוק מהמקפיא 

פעם התפריט היה כולל את ירקות העונה. הסבתות שלנו היו לוקחות הבמיה Abelmoschus esculentus מיבשות ומכינות ממנה שרשרת ירקות לימים שמחוץ לעונה. זה היה פעם . הקדמה וטכנולוגיית המזון מאפשרים כיום לצרוך את הירקות והפירות ללא מגבלות שלא עונת גידול והבכרה. 

הירקות הקפואים שנמצאים בכל סופר מרקט הם הסימן הבולט של מעבר מצריכת מזון טרי למזון קפוא. את הדיון על צריכת מזון מקופסאות שימורים נשאיר לפעם אחרת. 

הקדמה אורח החיים והכל במיידי

נורית היא לקוחה של אברהם הירקן. היא עובדת במשרה מלאה כרואת חשבון והיא היא גם אמא במשרה מלאה. היא מבשלת כמעט מדי יום בזמן שנותר לה בין סיום העבודה בשעות אחר הצהריים. הדבר האחרון שבא לה לעשות בערב זה לקלף גזרים , להשרות קטניות או לקלף את הקישוא שנשאר במקרר משבוע שעבר. אם הילדים רוצים מרק ירקות היא מוציאה מהמקפיא לקט ירקות למרק ותוך חצי שעה יש בבית מרק חם וטעים. 

האם ירקות קפואים שומרים על ערכים תזונתיים 

באופן אידיאלי הכי טוב היה כולנו היינו יכולים לצרוך ירקות אורגניים במחירים זולים . זה טוב למי שיש זמן לגדל את הירקות והפירות בעצמו. במציאות של ימנו זה הכי רחוק מהרצוי . נתמקד אם כך במצוי. ומסתבר שמחקרים בתחום הסוכרת בארצות הברית אינם מזהירים בהכרח מירקות רפואים אלא מהכמות העמילן והנתרן שיכולים להיות חלק מהחבילה. 

לכן ההמלצות לחולה סוכרת ובכלל לתזונה בריאה מתמקדת בסוג הירקות ורכיבים נלווים כמו נתרן ומלח מיותרים. ולהלן המסקנות : 

בחירת ירקות לא עמילניים – בחר בירקות טריים, קפואים ומשומרים ומיצי ירקות ללא תוספת נתרן, שומן או סוכר.

ההנחיות של איגוד הסוכרת האמריקאי לירקות שאינם טריים 

לפני צריכת ירקות משומרים או קפואים , בין אם מדובר בתפריט סוכרת או לא , יש לבדוק את התווית ולהעדיף יצרנים שאינם כוללים מלח נתרן או סוכר כחלק מתהליך שימור והקפאת הירקות . יש להימנע מרטבים עתירי סוכר ומלח ולשטוף היטב את הירקות והפירות לאחר שלב ההפשרה .

ואולי הסוד הוא שילוב מנצח 

לפעמים יש יתרונות לקדמה. ירקות קפואים מאפשרים לנו לצרוך יותר ירקות יותר ויטמנים ולהעשיר את התפריט בירקות וסיבים תזונתיים. לכן אולי המסקנה הטובה ביותר היא לשלב בין ירקות קפואים מאיכות טובה ולירקות טריים . זה נכון בעיקר לגבי מרק ירקות בריא ועד לפשטידות ירק. 

רק אל תיקחו לי את הדלעת 

בכתבה קודמת ספרנו לכם כמה חשוב לאכול מעת לעת דלעת טרייה. אפשר לשלב אותה במרק ירקות , גם אם חלק מהירקות קפואים ובכלל אם יש ירק שלעולם אי אפשר לאכול אותו קפוא היא הדלעת. אז שתהיה לכולנו תזונה יעילה וטובה ! טעימה ובעיקר בריאה .  

דלעת לחולה סוכרת מזונות מומלצים תזונה נכונה

דלעת לחולה סוכרת מזונות מומלצים תזונה נכונה

פירות ירקות קפואים בריאים יותר או פחות סיכום המחקרים האחרונים בנושא ירקות קפואים והתרומה לתזונה יום יומית שלנו מה עדיף ירק קפוא או טרי מה טוב יותר לסוכרתיים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *