ממתיקים דלי קלוריות והבריאות שלנו מחקרים חדשים

ממתיקים דלי קלוריות והבריאות שלנו מחקרים חדשים

איגוד הממתיקים הבינלאומי (ISA) מגיב למחקר החדש של דברס, שאזלס ואחרים על ממתיקים שאינם סוכר לבן ומתאפיינים במיעוט קלורי או קלוריות אפס והקשר שלהם למחלות לב וכלי דם.  התגובה מדגישה, שבניגוד לטענות שהועלו במחקר זה, אין ראיות סיבתיות לכך שממתיקים אלו עלולים להגביר את הסיכון למחלות לב וכלי דם. כתבה אודות ממתיקים דלי קלוריות והבריאות שלנו מחקרים חדשים.

בעד ונגד ממתיקים דלי קלוריות

ואכן, בעוד שהמחקר של דברס, שאזלס ואחרים טוען להראות קשר בין צריכת ממתיקים אלו לבין סיכון ל-CVD- מחלות לב וכלי דם. מה המסקנות? לפי הפרסום אין ראיות למנגנון סביר לתמוך בהשפעות פוטנציאליות שליליות של הממתיקים על הבריאות הקרדיומטבולית.

האם ממתיק מלאכותי או דל קלוריות בטוח? 

הבטיחות של כל ממתיק של קלוריה המאושרים אושרה בידי גופי בטיחות מזון ברחבי העולם, כולל ועדת המומחים המשותפת לתוספי מזון של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם (FAO) ושל ארגון הבריאות העולמי (WHO) , הרשות האירופית לבטיחות מזון (EFSA) , ומנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

עוד באתר – למה מומלץ לאכול דבש?

למעשה, צריכת ממתיקים דלי קלוריות/ללא קלוריות בקבוצת NutriNet-Santé הייתה נמוכה ביותר. אבל לפני שנמשיך בואו נסביר מהו מחקר NutriNet-Santé?. מדובר במחקר מתמשך, שרובו נעשה באמצעות הרשת ומטרתו ללמוד ולהביא מסקנות בין תזונה לבריאות כללית.

ממתיקים דלי קלוריות והבריאות שלנו מחקרים חדשים

ממתיקים דלי קלוריות והבריאות שלנו מחקרים חדשים

המגפה העולמית החדשה – סוכרת. האם ממתיקים שאינם סוכר יכולים לפתור אותה?  

בתקופה שבה מחלות לא מדבקות כולל סוכרת ומחלות שיניים נותרו אתגרי בריאות עולמיים גדולים.

לאור ההמלצות הנוכחיות לבריאות הציבור להפחתת צריכת הסוכר הכוללת. איזו קבוצת מצרכים כלולה בה?. ממתיקים דלי קלוריות או ללא קלוריות יכולים להיות מועילים ביצירת סביבות מזון בריאות יותר. למה זה נטען בתורה כזו?. כי אלו מספקים לאנשים מבחר רחב של אפשרויות לטעמים מתוקים עם ספירת קלוריות נמוכות או אפסית.

מה זה מאפשר לחולי סוכרת או מי שרוצה להימנע מסוכרים?. לסייע בבניית תפריט מאוזן לחולה סוכרת או תזונה מאוזנת באופן כללי. בנוסף ממתיקים אלו יכולים לסיוע בהפחתת צריכת הסוכר והקלוריות הכוללת.  מה עוד חשוב?. לניהול רמות הגלוקוזה בדם. ממתיקים אלו  גם אינם מותססים על ידי חיידקי הפה. איך זה משפיע על בריאות השן?. מה שאומר שהם אינם תורמים לדה-מינרליזציה של השיניים, אחת הסיבות לעששת.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *