טיפים לבריאות בחורף התזונה שמחזקת את המערכת החיסונית

טיפים לבריאות בחורף התזונה שמחזקת את המערכת החיסונית

בתקופת החורף חשוב ביותר לשמור על מערכת חיסונית חזקה. ישנם גורמים שונים המשפיעים על פעילות מערכת החיסון וחוזקה, כגון סטרס ולחץ נפשי ופיזי ובין השאר גם גורמים תזונתיים. ככל שמערכת החיסון שלכם תהיה חזקה יותר, כך הסיכוי שתחלו במחלה יהיה קטן יותר. מה בכתבה?. טיפים לבריאות בחורף התזונה שמחזקת את המערכת החיסונית.

מאת: מריה סוידאן, דיאטנית קלינית, B.Sc , R.D, בחלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא.

איך שומרים על הבריאות בחודשים הקרים של העונה?. טיפים לבריאות בחורף

אילו רכיבי תזונה שאם אוכלים או נמנעים מהם יעזרו לבריאות הגוף והנפש ויישמרו על מערכת חיסונית חזקה?

תוסיפו ויטמין C לתזונה החורפית

אז מה הוא בדיוק?. ויטמין מסיס במים הידוע בתפקידו בתמיכה במערכת חיסון בריאה. מאחר ש גוף האדם לא יכול לייצר ויטמין C, הוא חייב להגיע מהמזונות שאתם אוכלים מדי יום.

באילו מזונות יש ויטמין סי?. פלפל אדום, פירות הדר, עגבניות, ברוקולי, כרובית, תותים, פירות יער, ועוד.

כיצד ויטמין C מסיע לבריאות?. מחקרים מראים כי ויטמין C במינונים גבוהים עשוי להפחית את משך תסמיני ההצטננות ביום עד יום וחצי.

מה חשוב לדעת?. הוא לא ימנע מכם להצטנן אך יקצר במקצת את משך המחלה. חשוב לציין שמחקרים אחרים לא הביאו לאותם ממצאים. מה המסקנה?. אם שוקלים ליטול מינונים גבוהים של ויטמין C יש להתייעץ עם רופא.

עוד באתר מתכון מרק בצל מוקרם תוך עשר דקות

טיפים לבריאות בחורף

טיפים לבריאות בחורף

מפחיתים את הנתרן והמלח במזון שלנו

צריכה גבוהה של מלח: אפשר לשייך עודף נתרן לבעיות כמו אגירת נוזלים ולחץ דם גבוה. אך יותר מדי מלח עלול להוביל לחסרים חיסוניים. חוקרים מצאו שכאשר הכליות מפרישות עודפי נתרן, מתרחש אפקט דומינו המפחית את יכולתו של הגוף להילחם בזיהומים.

כמה מלח מותר לאכול ביום?. צריכה היומית המומלצת לנתרן היא מתחת ל -2,300 מ"ג ליום למבוגרים בריאים. והדרך הטובה ביותר לרסן את צריכתכם היא להגביל מוצרים מעובדים מאוד.

פחות סוכר יותר בריאות גם בימי החורף  

צמיגות הדם היא פרמטר ביולוגי בסיסי המשפיע על זרימת הדם הן בעורקים גדולים או קטנים. אז איך קשור הסוכר למניעת הצטננות והבריאות בחורף? כאשר צורכים כמות גבוהה יותר של סוכר מהמומלץ זה משפיע באופן ישיר על צמיגות הדם.

ככל שהדם סמיך יותר, כך הוא נע באופן איטי יותר בכלי הדם. היות וחיילי מערכת החיסון נעים באופן חופשי בדם, הרי שכל תוספת סוכר לתפריט גורמת באופן ישיר להאטת זרימת הדם והגעה איטית יותר של חיילי החיסון לפולשים אופציונאליים.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *