מודעות לסוכרת הידע של היום הבריאות של מחר

מודעות לסוכרת הידע של היום הבריאות של מחר

לרגל יום הסוכרת העולמי עולה שוב הצורך למודעות הציבור בנושא. איגוד הממתיקים הבינלאומי (ISA) שמח לחדש את תמיכתו ביום הסוכרת העולמי.  האיגוד מצטרף לקריאה לפעולה של הפדרציה הבינלאומית לסוכרת. מה המטרה?. להדגיש את הצורך בגישה טובה יותר לאיכות החינוך בנושא. מה בכתבה זו?. מודעות לסוכרת הידע של היום הבריאות של מחר.

מודעות לסוכרת

מודעות לסוכרת

המספרים מאחורי המגיפה העולמית מודעות לסוכרת 2023

כמה אנשים חולים בסכרת?. יותר מחצי מיליארד אנשים ברחב הגלובוס. וכמה אנשים עם טרום סכרת?. מיליונים נוספים נמצאים בסיכון לפתח סוכרת.

עוד באתר אוזמפיק חוות דעת לסוכרת וירידה במשקל

אחד מכל שני אנשים עם סוכרת לא יודע שהם חולים במחלה ונשאר לא מאובחן. בנוסף חשוב לציין כי הצפי הוא כי עד 2030 מספר המבוגרים החיים עם סוכרת יעלה ל-643 מיליון ויגיע עד 2045 ל-784 מיליון

לאיזו מסקנה מביאים אותנו המספרים?.  אנשים החיים עם סוכרת זקוקים לגישה לחינוך מתמשך לסוכרת, כולל בנושא תזונה, כדי להבין את מצבם ולבצע את הטיפול העצמי היומיומי החיוני לשמירה על בריאות והימנעות מסיבוכים.

אנשי מקצוע בתחום הבריאות כמו גם אנשים החיים עם סוכרת צריכים לקבל גישה טובה יותר לחינוך תזונתי עם סוכרת, כולל לגבי התפקיד של ממתיקים דלי/ללא קלוריות בשליטה בסוכרת.

ממתיקים דלי סוכר או ללא ללא קלוריות, מה היתרונות הבריאותיים?. 

מותרים אלו מציעים לאנשים עם סוכרת אפשרויות מזון רחבות יותר. איך זה קורה?. על ידי מתן ההנאה של טעם מתוק מבלי להשפיע על השליטה ברמת הגלוקוז בדם.

מחקרים מראים שבניגוד לפחמימות, ממתיקים דלי/ללא קלוריות אינם מעלים את רמת הסוכר בדם,4,5 ושאנשים עם סוכרת יכולים להשתמש בהם בבטחה.

טרום או סוכרתי, מה כדאי לשלב בתפריט מאוזן לחולה סוכרת?.

תפריט מאוזן המסייע בהורדת ערכי הסוכר בדם הוא קודם כל אישי ומותאם. איך בונים את הפריט לסוכרתי?. באמצעות דיאטנית ייעודית במרפאת הסוכרת בקופת החולים. למה הדרך החשובה?. כי לדיאטנית מוסמכת יש את הידע לממש את ההמלצות הרפואיות של הרופא.

צפו בווידאו תזונה לחולי סוכרת מאת ד"ר דרור רובינסון

ד"ר דרור רובינסון, אורתופד מומחה, מציג בסרטון זה תזונה לחולי סוכרת כחלק מסדרת הסרטונים על תזונה טיפולית, תזונה למניעת מחלות ותזונה לטיפול במחלות.

סוג 1 או סוג 2 מה ההבדלים בין הגדרות מחלת הסוכרת?. 

סוכרת סוג 1 מוכרת גם בשם סוכרת נעורים ומופיעה בעיקר אצל ילדים ונוער. וכיצד מוגדרת סוכרת סוג 2 נקראת גם סוכרת מבוגרים מופיעה לאחר תהליך מתמשך של פגיעה בתפקוד הלבלב.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *