למה מרק בריא? עובדות ומתכונים פשוטים באדיבות חלי ממן

למה מרק בריא? עובדות ומתכונים פשוטים באדיבות חלי ממן

מה אוכלים היום?. איזה תפריט מומלץ לימי החורף נוכל לבשל בבית בקלות?. החורף כבר כאן ומה יותר פשוט ובריא מאשר לבשל מרק ביתי בריא וטעים. למה מרק בריא? עובדות ומתכונים פשוטים באדיבות חלי ממן.

המנה הראשונה המנצחת למה מרק בריא? 

אז אם שאלתם את עצמכם כיצד הפך המרק מעוד תרופת סבתא לרכיב חשוב בתזונה שלנו, זה המאמר עבורכם. מי כתב אותו?. מאת ניאורה מרטה, דיאטנית קלינית ראשית, B.Sc , R.D, בחלי ממן, רשת המתמחה באורח חיים בריא.

ניאורה מרטה דיאטנית ראשית בחלי ממן

ניאורה מרטה דיאטנית ראשית בחלי ממן

האוכל הכי טעים בחורף וגם בריא מאד 

החורף כבר כאן, ואחד המאכלים שמתחילים להתבשל במטבח הם מרקים שונים. לכל משפחה יש את המתכון האהוב שלה.

המרק יכול להיות צלול וזך ולהוות תחליף לנוזלים או עשיר ברכיבי תזונה. מה עוד?. הוא מהווה תחליף לארוחה שלמה.

האם הבזה מסתכמות היתרונות של המרקים?. ממש לא. פרט למגוון הקולינרי שלו, האם ההרגשה שהוא משביע יותר מאוכל רגיל היא הרגשה שיש בה אמת?. האם למרק יש גם השפעה על כמות המזון שאנחנו אוכלים?

אנחנו רואים שלמרק יש 4 דרכים בהן הוא עוזר בתחושת השובע ולמה שווה לשלב אותו בתזונה לא רק בחורף:
מרק הוא למעשה מנה בתוך ארוחה. לעומת שתיה של כוס נוזלים, חמים או קרים, את המרק אנחנו אוכלים עם כף. ולא משנה אם המרק הוא מרק זך צלול או מרק המכיל בתוכו רכיבי תזונה כלשהם. עצם האכילה עם כף היא זו שעוזרת בתחושת השובע לעומת שתיה של כוס נוזלים בעלת אותו נפח.

עוד באתר מתכונים למרק קל להכין בבית אפילו תוף 10 דקות

מחקרים בנושא תזונה ומזון בריא והפעם סוד הבריאות של המרק 

מחקר שבדק את אם למרקם המרק יש השפעה שונה על תחושת שובע וההשפעה של אכילת מרק על כמות הקלוריות הנאכלת מצא שלא משנה אם מרקם המרק הוא צלול, מכיל ירקות חתוכים או נטחן חלקית או כולו, הוא עוזר לשפר את תחושת השובע ולהביא להפחתה של אכילה של מזון בארוחה בה הוא נאכל. האפקט הזה מופיע כאשר אוכלים כמות ממוצעת של כ 400 מ"ל מרק כמנה ראשונה ברבע השעה הראשונה של הארוחה.

תחושת שובע המסייעת לדיאטה ותזונה בריאה

אפקט נוסף של המרק על תחושת השבוע היא שלרוב אנחנו אוכלים אותו בטמפרטורה חמה שלה עצמה יש השפעה על הגברת תחושת השובע. כשקר הגוף שואף לשמור על טמפרטורת גוף יציבה ולכן יש אנשים שמדווחים שבחורף הם יותר רעבים, הגברת האכילה עוזרת לגוף לשמור על טמפרטורת גוף יציבה. שילוב של מרק בעל ערך קלורי נמוך יכולה לעזור לנו לשמור על חום הגוף וגם למתן אכילה עודפת ממרקים עשירים באנרגיה. מרק עשיר בקלוריות או דל בקלוריות יחמם אותנו באותה המידה.

עוד באתר כל מה שצריך לדעת על בדיקת סוכר A1C

הנפח של המרק בשל הנוזלים שבו אף הוא משפיע על תחושת השובע. בדפנות הקיבה יש קולטנים. מה תפקידם?.  וכאשר היא מתמלאת במזון והדפנות שלה מתרחבות מועבר מסר למוח ומתחילה להופיע תחושה של שובע.

כיצד נוצרת תחושת השובע בגוף?.

כאשר המרק מכיל תוכן כגון ירקות שונים, תוספת חלבון כגון קטניות, טופו או עוף אז תחושת השובע גוברת בשל הסיבים התזונתיים המגיעים מהירקות, ומהחלבונים והפחמימות המורכבות המגיעים מרכיבי התזונה האחרים.

מרק עוף של סבתא או שלכם היתרונות התזונתיים 

ומה לגבי מרק עוף?. אותו רכיב מזון חורפי שכולנו מייחסים לו סגולות בריאות.

האם יש למרק עוף השפעה מחזקת על הגוף בהתקררות או שזה רק מיתוס?.

אז הנה מה שאומרים מחקרים חדשים?. מחקר במעבדה על תאי דם לבנים של מערכת החיסון מצא שלמרק עוף ביתי יש השפעה אנטי דלקתית. מה זה אומר לנו?. זה יכול אולי להסביר שהוא יותר מאשר תרופת סבתא נפוצה.

שילוב של מנה ראשונה של מרק בארוחה יכול לעזור לנו לדייק יותר עם כמויות המזון שלנו בארוחה.

האם מרק צריך להיות מנה ראשונה?. אם הוא יאכל כמנת ביניים הוא יכול לעזור לנו עם תחושת הרעב בין הארוחות ולא משנה גם אם הוא יהיה צלול וזך או מכיל רכיבי תזונה. ומה לסיכום?. העיקר שנאכל אותו בכף וכך נאפשר לתחושת השובע להופיע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *