סוגי גבינות המדריך המלא

סוגי גבינות המדריך המלא למאכלי החלב בישראל 

בעוד שגבינות הן מזון טעים ורב תכליתי חשוב לקחת בחשבון את הערכים התזונתיים והבריאותיים שלהן. אנו משלבים אותן במאכלים החלביים או פשוט מורחים על הלחם. מה בכתבה? סוגי גבינות המדריך המלא למאכלי החלב בישראל.

מתי יוצא השנה ערב חג שבועות?
יום  שלישי , 11/06/2024, ה' בסיוון ה'תשפ"ד
החג ביום ביעי , 12/06/2024, ו' בסיוון ה'תשפ"ד
אסרו חג שבועות ביום חמישי, 13/06/2024, ז' בסיוון ה'תשפ"ד

איך לבחור ומה לקנות סוגי גבינות 

חשוב לזכור ולבדוק כשאתם יוצאים לקניות: כמות הקלוריות של הגבינות הינם לפי החישוב המתייחס ל- 100 גרם מוצר. על מנת לחשב את כמות הקלוריות במוצר כולו – למשל בגביע יוגורט או גבינה – יש להכפיל את כמות הקלוריות במשקל המוצר המצוין על גבי האריזה.

היתרונות התזונתיים של מוצרי חלב וגבינה

מבחינה תזונתית, גבינה היא מקור מצוין לחלבון, סידן, ויטמין D ועוד אך תכולת הערכים התזונתיים והיתרונות הבריאותיים משתנה בהתאם לסוג הגבינה.

עוד באתר מתכונים לשבועות חלי ממן טיפים לחג מתכון חלבי

על ההבדלים בין סוגי הגבינה מסבירה חלי ממן, מייסדת רשת תמיכה לאורח חיים בריא : "מגוון הגבינות בארץ גדול ומגוון ולשמחתי הרבה, יש מבחר רב לכל השומרים על אורח חיים בריא המאפשר לנו ליהנות מטעם נהדר של גבינה משובחת בפחות אחוזי שומן. המחלבות שלנו בארץ מצוינות ומשובחות. לכן, אפשר לבחור תפריט ומתכונים לארוחה בצורה חכמה שתעזור לשמירה על הגזרה. כי כן – כשאכילה נכונה ושמירה על הבריאות היא דרך חיים אז גם החגים מאפשרים אותה ולא פוגעים בה."

איך לבחור גבינה למתכון ואירוח?. כמה אחוז שומן מומלץ?.

כשבוחרים מתכון על בסיס גבינה חשוב להתייחס להרכב שלו. רצוי לבחור מתכון שניתן לשלב בו גבינות לא שמנות במיוחד. כזה שלא צריך לטגן עם הרבה שמן ושניתן לשלב בתוכו הרבה ירק. לדוגמה בבחירת שמנת לבישול 9%-10% כבסיס לרטבי שמנת ובחירת גבינות עד 5% שומן תצליחו להפחית את אחוזי השומן והערך הקלורי ולהפוך את הארוחה לבריאה יותר.

טבעונים?. הכירו את הגבינה הטבעונית

גבינות טבעוניות- אלו מוצרים במרקם של גבינות מסוגים שונים אך הן לא מכילות רכיבים מהחי. הן מומלצות לשילוב רק למי שנמנע ממזון מהחי כגון טבעונים. מי שזקוק לפתרון פרווה או לרגישים ללקטוז. יש לשים לב להרכב המוצרים האלו. חלקם מבוססים על סויה ויכולים להכיל ערך תזונתי ממש כמו של גבינה מחלב ולספק חלבון וסידן בעוד שמוצרים תחליפים יכולים להיות מבוססים בעיקר על שומן כגון שמן קוקוס ואז הם לא מכילים כמעט כלל חלבון.

המילון המלא למוצרי החלב תזונה ואירוח מתכונים

 

גבינת קוטג'

היא גבינה דלת שומן ופחמימות, עשירה בחלבון וסידן, החשובים לבריאות. היא נמוכה בקלוריות ובשומן מאשר סוגי גבינות אחרות, מה שהופך אותה לבחירה טובה לאלו השומרים על משקל.

גבינות לבנות רכות

יש מגוון גדול של מוצרים באחוזי שומן שונים. הן מצוינות למריחה, להכנת פשטידות ומאפים מבוססי גבינה. מומלץ לבחור את הגבינות עם אחוזי השומן מ-3-5% . לגבינות השמנת 5% שומן יש מרקם סמיך לעומת גבינה לבנה רכה רגילה ולכן הן מצויינות לשימוש במאפים ופשטידות

גבינה בולגרית

היא גבינה במרקם פרורי, וניתן למצוא אותה באחוזי שומן משתנים בין 3%-25% . גבינה בולגרית היא מקור טוב לסידן וחלבון, אך גם עשירה בנתרן. מצויינת כתוספת לסלטים, אפייה וכן בצורתה הטבעית. גבינה בולגרית מופחתת נתרן מכילה כשליש פחות מלח לעומת גבינה בולגרית רגילה.

גבינות צהובות ומותכות

בעבר היו גבינות אלו בעלי אחוזי שומן גבוהים. אך, היום קיימות גבינות צהובות ומותכות עם אחוזי שומן נמוכים 9% ו-15%. במתכונים שונים כדאי לשלב את הגבינות הצהובות המגיעות בצורה של פירורים או כמגורדת להקרמה של מאפה. גבינה צהובה מכילה פחות לקטוז ולכן מאפשרת גם לרגישים ללקטוז בדרגה קלה לשלב אותה בתפריט כמקור חשוב לסידן.

 

מארחים?. כך תכינו פלטת גבינות מהודרת בבית צפו בווידאו טיפים לאירוח 

לא רק לכבוד חג שבועות. צפו בווידאו  אפרת ליכטנשטט מסבירה צעד אחר צעד איך להרכיב את מגש הגבינות המושלם שיגרום לאורחים להוציא מצלמות ולצלם אותו לאינסטגרם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *