תזונה נכונה לחולי סוכרת המדריך

 

תזונה נכונה לחולי סוכרת המדריך 

כאשר מרכיבים תפריט לחולי סוכרת יש להקפיד על גיוון במרכיבים ותיבול מספיק. אין סיבה שהאוכל לא יהיה טעים גם אם יש מגבלות מסוימות בתפריט.

יש לשים לב במיוחד לכמות הפחמימות בתפריט ולסוגים של פחמימות. מבחינה תזונתית כדאי להעדיף פרי או שניים על לחם לבן או עוגה, משום שפירות מספקים לנו ויטמינים ומינרלים שלא קיימים בעוגה. אם בכל זאת מחליטים לכלול לחם לבן או עוגה בתפריט, לוקחים בחשבון השפעתם על רמת הסוכר בדם. אוכלים כמות קטנה, כאשר הארוחה תהיה מורכבת, ברובה, מחלבונים וירקות העשירים בסיבים תזונתיים, שעוזרים להחזיר את הסוכר בדם לרמה יציבה.
מצאתם טעות דווחו לנו 




סוגי סוכרת מהם סוגי הסוכרת  , כיצד פורצת מחלת הסוכרת וכיצד ניתן למנוע התפרצות סוכרת . לחיות בשלום עם מחלת הסוכרת . מדריך פשוט בגובה העיניים באתר הישראלי לסוכרת בכתבה זו תזונה נכונה לחולי סוכרת המדריך מזונות מומלצים לחולי סוכרת סוג 2 ולחולי סוכרת סוג 1 אילו מזונות מומלצים כחלק מתפריט חולה סוכרת מדריך תזונה בריאה לסוכרתי

תפוחי אדמה לחולי סוכרת

במשך שנים רבות תפוחי אדמה נחשבו למאכל בסיסי בכל תפריט. אין בהם כולסטרול,שומן או נתרן. אבל לתפוח אדמה יש מדד גליקמי גבוה .

בעקבות המדד הגליקמי הגבוה שלהם – המהירות בה הופכת הפחמימה לסוכר בדם – יצא לתפוח האדמה שם רע בקרב חולה סוכרת והדיאטניות העדיפו מזונות אחרים במקומו. כאלו שלאינם מצריכים הגדלת האינסולין ( לדוגמא קולורבי כתחליף לתפוח אדמה ) אבל על פי מחקרים לאורך השנים, ניתן ואפילו כדאי לכלול תפוחי אדמה בתפריט כאשר מקפידים על אופן ההכנה והכמות שאוכלים. מבחינה תזונתית נעדיף לאכול תפוח אדמה אפוי עם סלט ובשר רזה על פני המבורגר וצ'יפס הרווים בשומן.

אפרסמון לחולי סוכרת

האפרסמון הוא פרי שמבשיל בעונת הסתיו. הוא עשיר בסוכרים ולכן בדרך כלל לא מומלץ לחולי סוכרת לכלול אותו בתפריטם. אבל האפרסמון הינו עשיר בסיבים תזונתיים ומכיל מינרלים כמו אשלגן,מגנזיום, סידן, ברזל יחד עם ויטמין A ו-C. לכן אפשר, ואפילו מומלץ לחולי סוכרת לאכול אפרסמונים, אבל כמו כל מזון המכיל סוכר, יש לאכול במידה נכונה ולאזן עם חלבונים וירוקות בכמויות מתאימות ולבצע חישוב פחמימות בהתאם. 

מאכלים מותרים לחולי סוכרת

אנחנו רואים כאן שתפריט לחולי סוכרת לא צריכה להיות דל ולא טעים. גם פירות וירקות שנחשבים ל"אסורים" בעצם מותרים בכמויות מדודות. יש תמיד להעדיף מזונות טבעיים, כמו פירות וירקות, על פני מזונות מתועשים, כמו עוגות ועוגיות קנויות, 'חטיפי בריאות' ונקניקים ובשרים מעובדים נוספים. ככל שהמזון טבעי יותר, גם אם הוא מכיל סוכרים במידות גבוהות יותר, הוא עדיף, במידה הנכונה, על פני מזונות מתועשים.



מזונות בעלות מדד גליקמי נמוך משולבות בדיאטה לחולה סוכרת

מצב רוח טוב והעדר כעסים מתח וחרדות יתרמו לאיזון הסוכר בדם והקטנת לחץ הדם ויאפשרו לכם איכות חיים ! עכשיו למזון ! 
  • צריכת מזונות בעלי מדד גליק נמוך כמו למשל 
  • לחמים מקמח מלא – לחמי שיפון  , WASA , לחם מקמח מלא לפי התפריט הדיאטטי שלך דגנים מלאים – סובין, שיבולת שועל 
  • פסטה – עדיפות לפסטה מקמח מלא אותה ניתן להשיג בחנויות טבע כגון ניצת הדובדן במרכולים השונים ופינות הירוקות בשופרסל . שימו לב למחירי מבצע מעת לעת ורכשו יותר מחבילה אחת ותהנו גם מחיסכון לכיס 
  • קטניות – אפונה יבשה, שעועית, עדשים

תפריט מאוזן למניעת סוכרת ותפריט מאוזן לחולה לסוכרת 

למחקר החדש יש מספר המלצות חשובות באשר לדיאטה לחולי סוכרת ודיאטה למניעת סוכרת

  • מחצית כל ארוחה צריכה להיות מורכבת של פירות וירקות שלמים.
  • כרבע כל ארוחה צריך להיות מורכב חלבון, ודגנים עוד רבע (שלמים במיוחד דגנים).
  • מוצרי חלב דלי שומן כמו חלב דל שומן ויוגורט עדיפים על אפשרויות שומן גבוהות.
  • מתונת צריכת קלוריות (תלוי בגיל, מין, גודל, ופעילות גופנית).
  • יש להימנע מהוספת סוכר למזון
  • להפחית את צריכת שומן רווי, ולהימנע ממזון עתיר מלח נתרן.
  • חשוב ללמוד את ההרכב התזונתי של המזון שאנו רוכשים ואת המשמעות שלו ולהימנע ממזון תעשייתי

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?  

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי חברות ביטוח איתור כספים אבודים חינם לחולי סוכרת לחצו כאן  או השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות לבעלי נכות בעיה רפואית ולמי שאינו מוגדר כבעל לחץ דם תקין 

[si-contact-form form='1']

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *