תפריט לחולה סוכרת

 

תפריט לחולה סוכרת הרכבת תפריט בריא לחולה סוכרת לשליטה ברמת הסוכר בדם

מהו תפריט בריא לחולה סוכרת ? אורח חיים בריא הכולל פעילות גופנית ותפריט מאוזן יכול להביא להתייצבות רמת הסוכר בדם ושיפור המצב הבריאותי של חולי סוכרת. שינויים באורח החיים ובעיקר בתפריט היומי אינם קלים לביצוע, והדרך הפשוטה ביותר לשפר את הבריאות היא על ידי שינויים קטנים בעקביות.

כיום אנחנו יודעים שאין תפריט מיוחד לחולי סוכרת. תפריט מאוזן הכולל מזונות עתירים בסיבים תזונתיים כמו פירות, ירקות וקטניות, בשר ללא שומן, מוצרי חלב דלי שומן ודגנים מלאים מומלץ על כולם, גם לאלה שרוצים לשפר את בריאותם וגם לאלה שרוצים לשמור על בריאות טובה באמצעות אורח חיים בריא תשונה נכונה המבוססת על תפריט לחולה סוכרת.

מצאתם טעות דווחו לנו 




 

כיצד נדע להרכיב תפריט בריא לחולה סוכרת ?

עם התודעה שעלינו לשנות את התפריט מגיעות השאלות הקשות. מה השינוי החשוב ביותר? האם מותר לי לאכול לחם בתפריט בריא? כמה זה מנה של קטניות?

עצם העובדה שהתחלנו לשאול שאלות כבר מראה על התקדמות בתהליך לשיפור הבריאות. בתחילת תהליך חדש תמיד כדאי להתיעץ עם מומחה בתחום. דיאטן יכול להמליץ על תפריט בריא וביחד אפשר להגיע למצב בו גם המאכלים האהובים עלינו כלולים בתפריט, לעיתים עם שינויים קטנים שלא מורידים מטעם המאכל או מהנאה באכילה.

החלפת לחם לבן בלחם חיטה מלאה ואורז מלא במקום אורז לבן הם שינויים שיכולים להביא לשיפור גדול בבריאות. מי שאוהב מתוק ייחשף לאפשרויות בריאות להמתיק את האוכל או למצוא תחליפים בריאיים – פירות במקום גלידה לקינוח, לדוגמא.

תהליך המעבר לתפריט בריא מלווה בגילויים והתאמות. ההצלחות הקטנות מביאים לשיפור גדול באורח החיים.

 

סיבים תזונתיים וסוכרת כיצד סיבים תזונתיים עוזרים לייצב רמת הסוכר בדם?

תפריט יומי המכיל מזונות עשירים בסיבים תזונתיים יספקו תחושת שובע לאורך זמן. האוכל נעכל באיטיות ורמת הסוכר בדם עולה בקצב מתון יותר המאפשר ללבלב לעבוד ללא מאמץ מיוחד. לכן מחקרים רבים מגדירים את הקשר החיובי בין סיבים תזונתיים וסוכרת

קיימים שני סוגים של סיבים תזונתיים:

  • סיבים אינם מסיסיים במים הנמצאים בדגנים מלאים.
  • סיבים מסיסיים במים הנמצאים בקטניות, שיבולת שועל ופירות.

אכילת מזונות עשירים בסיבים תזונתיים מעודדת לא רק רמת סוכר יציבה יותר, אלא גם מקטין את הסיכוי לחלות במחלת לב. שילוב של תפריט מאוזן ופעילות גופנית מתונה ישפר את איכות החיים  ואף יכול למנוע התפרצות מחלת הסוכרת.

 חולה סוכרת ומשלם מס הכנסה ? מודעים לזכויות חולה סוכרת  ?  

מימוש זכויות חולי סוכרת על ידי מומחים למימוש זכויות ביטוח לאומי חברות ביטוח איתור כספים אבודים חינם לחולי סוכרת לחצו כאן  או השאירו פרטים באתר לקבלת הצעה מחברות למימוש זכויות רפואיות לבעלי נכות בעיה רפואית ולמי שאינו מוגדר כבעל לחץ דם תקין 

[si-contact-form form='1']

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *