כולסטרול רע ערכים כיצד ניתן להוריד כולסטרול

לגברים כולסטרול רע ערכים כיצד ניתן להוריד כולסטרול

אחד הערכים הנבדקים במסגרת בדיקות דם הוא הכולסטרול. ישנו את הכולסטרול הטוב אך ישנו ערך נוסף שהמודעות לשמירה על ערכיו הנמוכים הולכת וגוברת. בכתבה זו כולסטרול רע ערכים כיצד ניתן להוריד כולסטרול 

הגדרות LDL כולסטרול רע ערכים

הערך הרפואי של כולסטרול רע נקרא LDL . הוא עלול לגרום למחלות לב וכלי דם כמו תרשת עורקים. הצטברות של כולסטרול רע בכלי הדם יוצר חסימות הולכות ומתעבות עד כדי, במקרים חמורים, חסימה מלאה.

אם החסימה היא בכל הדם הסמוכים ללב עולה הסכנה להתקף לב כאשר אין לאזור מסוים בלב כמות מספקת של חמצן. גם חסימות בעורקים המובילים למוח ולגפיים יכולות לגרום נזק רב. 

ערכים כולסטרול רע LDL

ערכי כולסטרול הרע – LDL – הם בין 60-160 מיליגרם לדציליטר לגברים ונשים 

לגברים הערכים התקינים כולסטרול הטוב – HDL לגברים – 29-62 מיליגרם לדציליטר

לנשים הערכים התקינים כולסטרול הטוב – HDL לנשים 34-82 מיליגרם לדציליטר

כיצד להוריד ערכי כולסטרול בדם LDL נמוך 

אחת השיטות המומלצות להורדת כולסטרול בדם היא על ידי אימוץ אורח חיים בריא המביא בין היתר להורדת לחץ דם. מעבר להתייעצות עם רופא משפחה של קופת חולים , מומלץ לשנות מעט את סגנון החיים ולשלב אורח חיים בריא עם תשונה נכונה .  

  1. שילוב מזונות בריאים ללב במסגרת תפריט מאוזן  
  2. הפסקת עישון זה מיותר , זה מעלה את לחץ הדם וממילא גורם המחלות מספר אחד בעולם 
  3. התאמת משקל הגוף על ידי אורח חיים בריא התעמלות הליכות ותזונה. זהו תהליך מתמשך אותו יש לבצע עם ייעוץ צמוד של דיאטנית ובדיקות שגרתיות אצל רופא משפחה .

שימו לב , דיאטה חריפה עלולה להביא לתוצאות הפוכות. רפואה מניעתית היא דרך מעולה להוריד כולסטרול , להוריד לחץ דם ולהנות מבריאות לאורך זמן . ניתן להיעזר במחקרים בנושא הורדת כולסטרול 

כולסטרול רע ערכים כיצד ניתן להוריד כולסטרול

כולסטרול רע ערכים כיצד ניתן להוריד unsplash 

שומנים וכולסטרול רע כיצד למנוע 

שילוב של תזונה בריאה היא בין היתר הימנעות משומני טראנס . בחלק מתוויות המזון התעשייתי היא מופיעה בתור שמן צמחי מוקשה חלקי והוא נפוץ לרוב במרגרינה . גם חמאה יש לצרוך בכמות מדודה .

רצוי לשלב לאכול מזונות עשירים חומצות שומן אומגה -3. חומצות שומן אומגה -3 אינן משפיעות על כולסטרול LDL. אבל יש להם יתרונות אחרים בריאים ללב, כולל הפחתת לחץ הדם.  

מזונות שאין בהם כולסטרול או ערכים נמוכים

מזונות שונים מורידים את הכולסטרול בדרכים שונות. חלקם מספקים סיבים מסיסים, הקושרים את הכולסטרול והמבשרים שלו במערכת העיכול וגוררים אותם אל מחוץ לגוף לפני שהם נכנסים למחזור. חלקם נותנים לך שומנים רב בלתי רוויים, אשר מורידים ישירות את ה-LDL. וחלקם מכילים סטרולים צמחיים וסטנולים, החוסמים את הגוף מלספוג כולסטרול.

1. שיבולת שועל.
2. שעורה ודגנים מלאים אחרים. כמו שיבולת שועל וסובין שיבולת שועל, שעורה ודגנים מלאים אחרים יכולים לעזור בהורדת הסיכון למחלות לב, בעיקר באמצעות הסיבים המסיסים שהם מספקים.

3. שעועית. שעועית עשירה במיוחד בסיבים מסיסים.
4. חצילים ובמיה.
5. אגוזים. שלל מחקרים מראה שאכילת שקדים, אגוזי מלך, בוטנים ואגוזים אחרים טובה ללב.
6. שמנים צמחיים.

7. תפוחים, ענבים, תותים, פירות הדר. פירות אלו עשירים בפקטין, סוג של סיבים מסיסים המורידים את ה-LDL.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *